Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ziri
#805502
Mijn twee dobermannetjes krijgen kvv wat bestaat uit kip, pens en toegevoegde mineralen en vitamines. Ik wil ze graag af en toe wat anders geven maar ik kan alleen aan vlees uit de supermarkt komen (ik woon in Noorwegen). Nu zat ik te denken om ze af en toe een varkensribbetje te geven, dat is hier nog enigszins betaalbaar. Noorwegen en Zweden zijn Aujeszky-vrij (schrijf je dat zo?). Zijn er nog andere redenen om geen varkensvlees te geven, het vlees wat ik koop is geheel Noors/Zweeds.

alvast bedankt
Door Minna
#805514
Denk dat het geen probleem is, ik kom oorspronkelijk uit Finland en daar zit het ook in kvv's en kan je het kopen in winkels voor Barf-ingredienten, Finland is ook Aujesky-vrij. Kennissen van mij die daar wonen geven de honden ook varkensribbetjes, varkenspoten, organen, nek etc.
Door ziri
#805653
bedankt voor de reactie. Mijn reu heeft vorig jaar een vossenschurftbesmetting gehad en dat leek weer terug te zijn gekomen toen ik overschakelde op kvv. De DA heeft een afkrabsel genomen maar geen mijten gevonden. Omdat hij ook een "krentenbaard" heeft, heeft hij nu net een AB kuur achter de rug. Ik kan dan beter even wachten totdat hij weer goed in zijn velletje zit voordat ik het uitprobeer.

Bedankt!
Heike
Door Decibels
#805656
[quote="Minna"]
Denk dat het geen probleem is, ik kom oorspronkelijk uit Finland en daar zit het ook in kvv's en kan je het kopen in winkels voor Barf-ingredienten, Finland is ook Aujesky-vrij. Kennissen van mij die daar wonen geven de honden ook varkensribbetjes, varkenspoten, organen, nek etc.
[/quote]

Zit Nederland ook niet te azen op de status 'aujeszky' vrij? En als ze die dan ooit krijgen, dan gaat hier waarschijnlijk ook varkensvlees door de KVV. Ik moet er niet aan denken....!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#806845
[quote="Decibels"]
Zit Nederland ook niet te azen op de status 'aujeszky' vrij? En als ze die dan ooit krijgen, dan gaat hier waarschijnlijk ook varkensvlees door de KVV. Ik moet er niet aan denken....!!
[/quote]

Die status hebben we al weer even :-\
Door Decibels
#807203
[quote="Angelique"]
Die status hebben we al weer even :-\
[/quote]

Sinds wanneer?
Door Decibels
#807204
ik heb 't even opgezocht en dit gevonden.

Hoewel Nederland wel vrij is van de Ziekte van Aujeszky is besloten de hoogste status (de artikel 10 status) niet aan te gaan vragen. Wel is besloten per 1 januari 2007 te stoppen met vaccineren door het instellen van een vaccinatieverbod. Nederland blijft dus in de huidige artikel 9 status. Het voordeel hiervan is, dat die status niet verandert of wordt opgeschort als er een uitbraak is. Het nadeel is dat de isolatie-eisen en het aanvullende onderzoek voor export naar artikel 9 en 10 status gebieden blijft bestaan.

Artikel 10 status
D.w.z. “Lidstaten, of regio’s daarvan, vrij van de Ziekte van Aujeszky en waar vaccinatie
verboden is”:
1. Tsjechië
2. Cyprus
3. Oostenrijk
4. Duitsland
5. Denemarken
6. Finland
7. Frankrijk (bijna alle departementen)
8. Luxemburg
9. Zweden
10. Verenigd Koninkrijk (Wales, Engeland en Schotland)


Artikel 9 status
D.w.z. “Lidstaten, of regio’s daarvan, waar goedgekeurde programma’s voor de bestrijding
van de Ziekte van Aujeszky van kracht zijn”:
11. België
Frankrijk (enkele departementen)
12. Italië (enkel de provincie Bolzano)
13. Nederland
Gebruikersavatar
Door Angelique
#807213
Nou oké, ze hebben dan status tien voor het gemak even niet aangevraagd, het beleid is er echter wel naar.
Door Lizzy
#807224
Volgens mij heeft Nederland al status aujeszky-vrij en is al gestopt met vaccineren (volgens mij januari 2007). Ze moeten 1 jaar niet hebben gevaccineerd, dan krijgen ze januari 2008 status 10.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door