Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door porza
#803377
even een vraagje ik kreeg gisteren telefoon van een anderfokker dat haar teefje wee zakte had, nu weet ik dat zij carnibest geeft ik zelf barf.
ik geef mijn teven weining tot geen bot tot na de bevalling maar in die kant en klaar maaltijden worden toch botten verwerkt ?
volgens mij zou dat voor een gedelte de wee zakte kunnen veroorzaken , en volgens mij heeft zij nu meer kans op melkziekte
Gebruikersavatar
Door Angelique
#803378
Zou kunnen, maar het botpercentage is niet extreem hoog dus zou ik de oorzaak in deze eerder ergens anders zoeken b.v in de aanleg van de teef. Heb hier een barfgevoerde teef gehad die had ook weeënzwakte, maar dat had ze ook op de brok en op de kvv, was dus meer iets van de teef zelf als dat dat door voer veroorzaakt werd.

Wat bedoel je met "melkziekte"?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#803396
[quote="porza"]
eclampsie
[/quote]

Oké.

ja, in theorie is de kans daarop dan ook groot, maar ook bij deze denk ik dat je grove voedingsfouten moet maken wil het uitsluitend door de voeding komen en ben ik van mening dat aanleg bij de teef een erg grote rol speelt.
Ze zou in ieder geval al tijdens de bevalling en direct daarna de calciumvoorziening stevig op moeten voeren en zorgen dat er een da achter de hand klaar staat met een calciumspuit.
Het hoeft niet hoor, de teef die ik had met (ernstige) weeënzwakte had weer totaal geen "eclampsieklachten".

Heeft de betreffende teef al eerder een nest gehad?
Door Eucje
#813703
Hoi....

Heb een jack russel teefje bij mensen weggehaald met 6 jongen.......graatmager.....vanaf diezelfde avond...elk uur een eetlepel duck gecombineerd met smuldier....na drie dagen was ze zat ....voldaan....
Nu heeft ze 9 jongen....tja wel eruuuuug veel voor zo'n klein ras weet het....maar zowel ma als puppsels mogen eten wat ze willen....ma eet over 4 voedingen per dag ruim anderhalve kilo aan smuldier en vis ...kip...hert...eend...noem het maar op en de pups zijn nu met 5 weken...vol maar strak in hun vel en ondernemend...puppen gaan zolang mogenlijk op rauw....
Heb nog geen problemen gehad met zowel volwassen honden en puppsels...op welk gebied dan ook.....
Puppies van 5 weken oud voor de deur in een doosje gedumpt..vol vlooien....gelijk op rauw en met een week ken je ze niet weer...ze vreten nog net je vingers er niet bij op.
Denk dat je je niet gek moet laten maken door jan en alleman....lees je hond......
Denk dat je...ongeacht kvv of barf.... dat je voor veel afwisseling moet zorgen....
Jammer dat het een keizersnee werd.....maar voor herstel kun je der geen beter voer voeren
succes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door