Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#800988
Nature Diët is gewoon veredeld blikvoer en heeft weinig te maken met kvv. Dat is het belangrijkste verschil... Carnibest is rauw en da's Nature Diët niet... Daarnaast zit er geen rundvlees in en dat zit er in carnibest wel...

Rachel.
Door MDO
#800989
[quote="Malamoods"]
Nature Diët is gewoon veredeld blikvoer en heeft weinig te maken met kvv. Dat is het belangrijkste verschil... Carnibest is rauw en da's Nature Diët niet... Daarnaast zit er geen rundvlees in en dat zit er in carnibest wel...

Rachel.
[/quote]

Dus is Carnibest beter in jouw ogen?

Onze hond heeft een alvleesklierprobleem, slecht werkend, vandaar. Hij kreeg tot 2 weken geleden ruim 4 mnd Carnibest,maar weet nu even niet waar ik mee door moet gaan.
#800990
Ja, carnibest is beter en ik zou Nature Diët zeker niet gaan voeren... Wat je moet doen met een hond met alvleesklierproblemen, dat weet ik niet... Daar kan iemand anders je wellicht verder mee helpen, maar dat is in mijn ogen ook een geheel andere vraag....

Rachel.
Door Femke
#800991
[quote="MDO"]
Dus is Carnibest beter in jouw ogen?

Onze hond heeft een alvleesklierprobleem, slecht werkend, vandaar. Hij kreeg tot 2 weken geleden ruim 4 mnd Carnibest,maar weet nu even niet waar ik mee door moet gaan.
[/quote]

ik zou doorgaan met carnibest en daarnaast rundepancreas voeren. Het is niet heel gemakkelijk te krijgen (wel bij het IC in Rotterdam, ik weet niet waar je woont?) of je moet bij een slachthuis bij jou in de buurt vragen of ze het voor je willen bewaren.
Ik zal nog even opzoeken hoeveel pancreas een hond per kg lichaamsgewicht nodig heeft
Door Femke
#800992
een hond heeft 125 gram verse runderpancreas per 15 kilo lichaamsgewicht per dag nodig. Hoeveel weegt je hond?

Zie ook dit topic over pancreasproblemen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 195.0.html


Overigens heeft DUCK ook een speciale vleesvoeding voor honden met pancreasproblemen. Ook dit zal niet op iedere hoek van de straat te koop zijn maar zal een dierenwinkel voor je kunnen bestellen
Door MDO
#800994
Hij weegt nu 29 kg, maar dat is veel te weinig.

Klopt het ook dat wanneer je verse pancreas geeft, hij  geen Zymoral meer nodig heeft? Of weten jullie dat niet?

Ik woon in Barendrecht, dus dat is dichtbij R'dam.

Is Carnibest dan niet te zwaar verteerbaar?
Laatst gewijzigd door MDO op za 28 jul 2007, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#800995
[quote="MDO"]
Hij weegt nu 29 kg, maar dat is veel te weinig.

Klopt het ook dat wanneer je verse pancreas geeft, hij  geen Zymoral meer nodig heeft? Of weten jullie dat niet?

Ik woon in Barendrecht, dus dat is dichtbij R'dam.
[/quote]


Nee als je verse pancreas geeft heb je geen Zymoral meer nodig. Jouw hond zou dus zo'n 250 gram verse pancreas per dag nodig hebben. Ben je wel eens bij het Islam Center geweest in Rotterdam? Daar kun je speciaal pancreas bestellen voor je hond.
Hoeveel zou het ideaalgewicht van je hond zijn, en hoeveel Carnibest voer je nou per dag?

zie ook deze twee topics:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 754.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 344.0.html
Door MDO
#801001
Hij kreeg 375 gr per keer.

Hij krijgt nu Duck Excellent, omdat we daar op over zijn gegaan met de diaree. We hebben maandag geprobeerd terug te gaan naar carnibest, maar hij ging meteen weer aan de waterpoep.

Ik weet niet of het nu verstandig is om weer over te stappen, zijn poep begint eindelijk beter te worden.
Door Femke
#801039
[quote="MDO"]
Hij kreeg 375 gr per keer.

Hij krijgt nu Duck Excellent, omdat we daar op over zijn gegaan met de diaree. We hebben maandag geprobeerd terug te gaan naar carnibest, maar hij ging meteen weer aan de waterpoep.

Ik weet niet of het nu verstandig is om weer over te stappen, zijn poep begint eindelijk beter te worden.
[/quote]

ik zou hem eerst even op de Duck houden dan, kan jouw verkooppunt geen Duck Pancreas voor je bestellen? Dan hoef je ook niet met verse pancreas aan de gang te gaan.
Door MDO
#801059
jep is al besteld, krijg ik vrijdag ;)

Ga maar eens info verzamelen hoe het allemaal verder moet, het is wel ineens een hele verandering. Iets wat je niet verwacht :-\

Maar goed ik wil simpel het allerbeste voor hem, het intereseert me niet wat het allemaal kost. Zolang hij er maar weer bovenop komt!!! ;)

Mochten er mensen zijn die nog andere tips hebben, heel graag. Hoe meer info des te beter.

Groeten
Door Femke
#801067
[quote="MDO"]
jep is al besteld, krijg ik vrijdag ;)

Ga maar eens info verzamelen hoe het allemaal verder moet, het is wel ineens een hele verandering. Iets wat je niet verwacht :-\

Maar goed ik wil simpel het allerbeste voor hem, het intereseert me niet wat het allemaal kost. Zolang hij er maar weer bovenop komt!!! ;)

Mochten er mensen zijn die nog andere tips hebben, heel graag. Hoe meer info des te beter.

Groeten
[/quote]

geef je al probiotica? Dat is de enige tip die ik nog kan bedenken naast speciaal voer voor de alvleesklier  ;)
Door Femke
#801075
[quote="MDO"]
Nee nog niet, want naar een goede probiotica was ik al naar op zoek. Hij krijgt nu elke middag Yoghurt, Volle yoghurt van AH :)
[/quote]

ik zou de joghurt achterwege laten, mijn honden reageren vaak met flodderige ontlasting van joghurt. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat ook voor jouw hond geldt, je kunt het uitproberen.
Je zou ook Boigarde kunnen nemen, daar zitten ook wat melkzuurbacteriën in.

Ik heb zelf probiotica van zowel Orthica als de Etos en die wissel ik vaak af. Als ik probiotica koop dan kijk ik altijd of er meerdere 'stammen' bacteriën inzitten (meestal staat dat wel op het etiketje)
#801125
1. Nieuw Carnibest
  De Carnibest Pancreas komt binnenkort nieuw in ons assortiment en is
  speciaal bestemd voor honden met alvleesklierinsufficiëntie. De Pancreas
  is tot stand gekomen met behulp van een dierenarts en wordt uitgebreid in
  de praktijk getest op dit moment. De eerste resultaten zijn positief.
 
Dit kreeg ik deze week te horen,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door