Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Decibels
#795534
[quote="Evelyn"]
Jouw tekst is een beetje tegenstrijdig  ;)

[/quote]

ik zei al: ik had dat laatste beter weg kunnen laten...;-)
Door Lizzy
#795552
Decibels schreef: ik zei al: ik had dat laatste beter weg kunnen laten...;-)
Ja, zonder ook niet eerst te zeggen dat ik niet goed lees ;). Dit noem ik "creatief met taal".
OK..je stelt het zelf samen...maar ik neem aan dat je ook niet uit jezelf weet wat de percentages van een goed voer moeten zijn. Dat moet je leren en dat staat in de boeken en ja....die gaan ook weer uit van een standaard, of zo je wilt van een gemiddelde...toch?

Als je kvv afwisseld met verschillende merken/smaken heb je toch een ander 'standaard-menu' dan als je altijd maar hetzelfde merk geeft.
Je begint met ''zo-ongeveer-percentages" en die pas je al vrij snel aan aan de behoeftes van je hond. Juist omdat je dat kan, bij het zelf samenstellen van voeding. Een van de belangrijkste voordelen van het barfen.
Door Decibels
#795651
[quote="Lizzy"]


Je begint met ''zo-ongeveer-percentages" en die pas je al vrij snel aan aan de behoeftes van je hond. Juist omdat je dat kan, bij het zelf samenstellen van voeding. Een van de belangrijkste voordelen van het barfen.

[/quote]

dat kan ook met KVV...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#795652
[quote="Decibels"]
OK..je stelt het zelf samen...maar ik neem aan dat je ook niet uit jezelf weet wat de percentages van een goed voer moeten zijn. Dat moet je leren en dat staat in de boeken en ja....die gaan ook weer uit van een standaard, of zo je wilt van een gemiddelde...toch?

Als je kvv afwisseld met verschillende merken/smaken heb je toch een ander 'standaard-menu' dan als je altijd maar hetzelfde merk geeft.

[/quote]

Ik begint met een richtlijnpercentage en aan de hand daarvan kijk ik hoe de hond het daarop doet. Zo krijgt dan de een hier meer bot als een ander, een ander weer meer spiervlees dan een ander, weer een andere meer vis en nooit pens en zo krijgt iedere hond dat menu waar hij/zij het beste op functioneert.
Aangezien kvv's over het algemeen qua samenstelling niet verder komen dan rund/kip en soms wat lam valt daar,ook al wissel je de merken af, weinig mee te spelen. Als je een hond hebt die het op één van deze drie niet lekker doet, ergo een allergie heeft voor deze bestanddelen dan hang je al, kan je hond niet tegen pens heb je een probleem, terwijl ik diegene hier die niet goed reageert op pens gewoon geen pens geef.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#795657
[quote="Decibels"]
dat kan ook met KVV...
[/quote]

Hoe wilde je dat doen. Op de eerste plaatst weet je niet eens exact WAT erin zit en je weet niet hoeveel er van WAT in zit. Je kunt er niks uithalen omdat het vermalen is tot onherkenbaar gehakt en je kunt er niks aan toe voegen omdat je dan de op jouw site zo geprezen balans eruit haalt.
Het enige wat je zou kunnen doen is aan merk a een deel merk b toevoegen, maar dan nog weet je niet wat je voert, dan ben je in mijn opinie alleen maar wat aan het schipperen.
Door Ziviaantje
#795669
Ik vertrouw er wel op dat in de KVV's zit wat de hond nodig heeft. En het is vele malen beter dan brok. Ik zie gewoon veel voordelen in de KVV, het gemak, geen geknoei en daarbij heb ik een muts van een hond bij BARF ( wat ze af en toe krijgt, meer om te vriezer leeg te maken  :D ). Toch gebeuren er wel eens vervelende dingen met barf, zo het eendenekje wat de zwangere hond in een heel benarde positie bracht en de pup die flinke stukken rib uitbraakte. Ik moet zeggen dat ik daar wel van schok. Ik blijf dus lekker bij KVV met af en toe een beetje BARF  :D Ik heb het overigens besteld, van alle smaken 1 kilo. Ben benieuwd !
Door Femke
#795678
voor mij is de enige overeenkomsten tussen KVV en BARF dat het beide rauw is en in de vriezer bewaard wordt.
Geloof me, ik heb niks teven KVV (één hond en twee katten eten er dagelijk van) maar het voordeel aan BARF vind ik de mogelijkheid om te conbineren wat bij elkaar past en uit elkaar te houden wat niet bij elkaar past.
Loebas kan ik 7 dagen achter elkaar vleesbot geven, die heeft nergens last van, maar bij Sunday doe ik er het beste aan om vleesbot in 1 maaltijd te combineren met wat extra spiervlees of een beetje orgaan. En dan liever niet meer dan 2 dagen vleesbot achter elkaar. Zo kun je je maaltijden aanpassen op de behoefte van je hond, en dat is met KVV onmogelijk.
Door Lizzy
#795679
[quote="aussie"]
Ik vertrouw er wel op dat in de KVV's zit wat de hond nodig heeft. En het is vele malen beter dan brok. Ik zie gewoon veel voordelen in de KVV, het gemak, geen geknoei en daarbij heb ik een muts van een hond bij BARF ( wat ze af en toe krijgt, meer om te vriezer leeg te maken  :D ). Toch gebeuren er wel eens vervelende dingen met barf, zo het eendenekje wat de zwangere hond in een heel benarde positie bracht en de pup die flinke stukken rib uitbraakte. Ik moet zeggen dat ik daar wel van schok. Ik blijf dus lekker bij KVV met af en toe een beetje BARF  :D Ik heb het overigens besteld, van alle smaken 1 kilo. Ben benieuwd !
[/quote]

Maar denk je niet dat je dit een beetje in perspectief moet zien? Er zijn nu 4 dingen met vleesbotten gebeurd in de afgelopen 10 jaar. Geen van alle met dodelijke afloop. Mijn DA heeft een hond in moeten laten slapen. Die had een kapot gevallen pot pindakaas opgegeten. Ik heb op een haar na mijn hond verloren door het eten van een buffelhuid.

Ik denk dat er jaarlijks heel wat meer honden dood neervallen aan verrotte gebitten (dat hartziektes, nierfalen, kanker en andere narigheid kan veroorzaken: lees "Raw Meaty Bones") en aan brokken an sich dan dat er wereldwijd ooit gestorven zijn aan ongelukken met vleesbotten.
Door Decibels
#795681
Angelique schreef: Hoe wilde je dat doen. Op de eerste plaatst weet je niet eens exact WAT erin zit en je weet niet hoeveel er van WAT in zit. Je kunt er niks uithalen omdat het vermalen is tot onherkenbaar gehakt en je kunt er niks aan toe voegen omdat je dan de op jouw site zo geprezen balans eruit haalt.
Ergens de balans uithalen kan alleen als je dingen toevoegt aan een compleet voer.
Het enige wat je zou kunnen doen is aan merk a een deel merk b toevoegen, maar dan nog weet je niet wat je voert, dan ben je in mijn opinie alleen maar wat aan het schipperen.
er is ook enkelvoudig gemalen vlees.
Laatst gewijzigd door Decibels op wo 18 jul 2007, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#795716
Even alle bovenstaande commentaren daargelaten is een beetje off topic ;) geworden lijkt mij. Ik heb even met Shaweca heen en weer gemaild en hier hun antwoorden met toestemming;

Bedankt voor je aanvraag
Je mag inderdaad combineren.
Er zijn 2 groepen voor wat betreft de prijzen.
Je hebt rund kip zalm, deze hebben allemaal dezelfde prijzen

En je hebt Lam en kip, dit is samengevoegd .

De wild variant is nog niet verkrijgbaar, moet nog even checken wanneer deze komt

Ja hoor mag je plaatsen en ja het is van stefan haaks, die heeft inderdaad goed geluisterd en gelezen, dus dat gaat wel goed komen
Door maitestar
#795750
[quote="pippy"]
Tis iemand uit de AB-wereld.
Heeft ook een webshop geopend.
http://www.dogsandcatss.nl/
Komt bij vragen niet echt overtuigend met antwoorden.
De persoon luistert naar de naam Erwin.
[/quote]

De meneer van HaaksBarf is Stefan Haak en zit in de Staffordwereld  ;) Dus geen Erwin en geen AB's.
Dit is zijn site: http://www.hookstaff.nl/index.html Heb zelf 3 Staffords, dus kom hem regelmatig tegen.

Groetjes Wendy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#795762
[quote="Decibels"]
Ergens de balans uithalen kan alleen als je dingen toevoegt aan een compleet voer.

er is ook enkelvoudig gemalen vlees.
[/quote]

Vertel mij wat ::)

Maar jij had het toch hierboven over KVV?  en dan praat je toch niet over enkelvoudige producten, want ja, met enkelvoudige producten kun je ook, (zij het beperkt) aan het zelf samenstellen gaan, maar daar hadden we het hier niet over.
Door *wendy*
#795808
[quote="maitestar"]
De meneer van HaaksBarf is Stefan Haak en zit in de Staffordwereld  ;) Dus geen Erwin en geen AB's.
Dit is zijn site: http://www.hookstaff.nl/index.html Heb zelf 3 Staffords, dus kom hem regelmatig tegen.

Groetjes Wendy
[/quote]

Even een latere post van mij lezen voordat je dit zegt  ;)
Door Ziviaantje
#795897
[quote="Lizzy"]
Maar denk je niet dat je dit een beetje in perspectief moet zien? Er zijn nu 4 dingen met vleesbotten gebeurd in de afgelopen 10 jaar. Geen van alle met dodelijke afloop. Mijn DA heeft een hond in moeten laten slapen. Die had een kapot gevallen pot pindakaas opgegeten. Ik heb op een haar na mijn hond verloren door het eten van een buffelhuid.

Ik denk dat er jaarlijks heel wat meer honden dood neervallen aan verrotte gebitten (dat hartziektes, nierfalen, kanker en andere narigheid kan veroorzaken: lees "Raw Meaty Bones") en aan brokken an sich dan dat er wereldwijd ooit gestorven zijn aan ongelukken met vleesbotten.
[/quote]

Het is ook niet de reden dat ik geen 100 % BARF geef hoor, het gaat vooral om het gemak van KVV en omdat mijn hond mutst met BARF  ;)
Door Decibels
#795943
[quote="Angelique"]
Vertel mij wat ::)

Maar jij had het toch hierboven over KVV?  en dan praat je toch niet over enkelvoudige producten, want ja, met enkelvoudige producten kun je ook, (zij het beperkt) aan het zelf samenstellen gaan, maar daar hadden we het hier niet over.
[/quote]

nee...we hadden het over het gemalen vlees van haak's. Aangezien de meneer het zelf Haak's Barf noemt, kwam de discussie barf-kvv.

Als ik kijk naar wat er in haak's zit (geen granen, rijst, o.i.d.) dan kan ik niet anders concluderen dan dat het gemalen barf is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door