Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#795069
Joop heeft een tepel, die bloemkoolvormig is. Gister is deze door de da afgebonden met hechtdraad in de hoop, dat hij dan af zou sterven en eraf zou vallen.
Vanochtend bleek Joop de draad dus zelf verwijderd te hebben, maar die tepel zit er dus nog gewoon.
Zal ik hem opnieuw laten afbinden, of het voorlopig maar zo laten?
Hij heeft er geen last van en het tumortje is goedaardig.
Zou deze, als hij blijft zitten toch kwaadaardig kunnen worden?
Door Ziviaantje
#795081
Ik denk dat als je hem weer afbind hij het met de zelfde vaart weer afhaald en het misschien beschadigt. Ik weet niet hoe oud de hond is, maar als hij al redelijk op leeftijd is zou ik hem gewoon laten zitten en in de gaten houden of er geen veranderingen komen. Zowel dan kun je hem altijd nog laten verwijderen door de dierenarts. Als de dierenarts het verdenkt van iets wat kwaadaardig kan worden had hij hem waarschijnlijk niet afgebonden maar meteen geadviseerd te laten verwijderen.
Door Erna
#795114
Ehmm Ine....wat een vreemde manier om iets te verwijderen. Dat doet toch hartstikke zeer bij Joop en toch niet zo gek dat hij die draad eraf gevroten heeft??
Door Ine
#795131
Erna schreef: Ehmm Ine....wat een vreemde manier om iets te verwijderen. Dat doet toch hartstikke zeer bij Joop en toch niet zo gek dat hij die draad eraf gevroten heeft??
Ehhhhh, hij was verdoofd op die plek. Zou dat na 2 uur echt veel pijn doen :o :-\ :-[
Door Erna
#795135
[quote="Ine"]
Ehhhhh, hij was verdoofd op die plek. Zou dat na 2 uur echt veel pijn doen :o :-\ :-[
[/quote]

Naa ik ga het niet uitproberen maar het lijkt mij dat het best pijn zou doen.
Door Ine
#795167
[quote="Erna"]
Naa ik ga het niet uitproberen maar het lijkt mij dat het best pijn zou doen.
[/quote]

Dit keer geen beeld, maar wel een raar gevoel op een subtiele plek :-X

Maar goed, als het blijft groeien, laat ik het wel op een andere manier verwijderen.
Je boodschap is duidelijk :boxed:
Door Ine
#795233
Nog even iets verduidelijken. Die tepel zit niet meer helemaal vast. Hij was al iets los en zit nog met een klein stukje vast.
Het is bij de aanhechting met de buik nog niet de helft van een normale tepel. Pas daarna wordt het dus een tumortje.
Hmmz. ik hoop dat dit iets verduidelijkt :-\
Door Ziviaantje
#795356
Het zit in iedergeval niet in de huid vast, dus mocht het nodig zijn makkelijk te verwijderen  ;) Ik zou we niet zo veel zorgen maken, gewoon in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#795393
Als je een hond hebt die wil meewerken, dan kan hij mischien ook wel onder plaastelijke verdoving verwijderd worden?
Weg is weg, vind ik zelf. ;) Hoef je je er ook niet meer druk over te maken.
Door Decibels
#795396
ik zou het niet aankijken....ik hou niet van bultjes (het hóórt er niet) dus áls mijn honden zoites hebben (=2x gebeurd) laat ik het direct weghalen. JMO..
Door Femke
#796035
Ine zouden ze het dan niet met plaatselijke veroving kunnen verwijderen? Als het al bijna helemaal los zit.....

Sunday is zo'n braverd, die blijft wel stil liggen, ik weet niet hoe Joop is bij de DA?
Door Thunder
#796583
Bij Mojo is er een meklkliertumor verwijderd onder plaatselijke verdoving.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze een super makkelijke hond is (al is ze wel een heel actieve,heel enthousiaste hond :))
Door Ine
#800812
[quote="Lupa"]
ik zou eerder kiezen om het te verwijderen, aangezien het niet helemaal vast zit dan het afbinden(vind het zelfs heel raar)
[/quote]

Hij is er af!
Geen idee hoe, maar het ziet er verder goed uit nu!
Door Ziviaantje
#800819
Het kan zijn dat door het tijdelijk afbinden het bloedvaatje wat de tepel van bloed voorziet dichtgeknepen is en vastgeplakt is. Geen bloed = geen voeding en dan sterft het af en valt het er vanzelf af
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door