Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#789825
Hallo,

Mijn naam is danielle en ik ben 21 jaar.
Ik ben sinds een maandje opzoek naar een amerikaanse stafford pup en krijg ontzettend veel info over mij heen gestord. En daar hoort voer ook bij. Nou las ik op de stafford site over een barf dieet. Dus ik probeer er uit te komen wat het precies is maar ik snap er de ballen van  :( Ik heb zoveel dingen gelezen en zoveel meningen gehoord dat ik door de bomen het bos niet meer zie  :-\ Nu ben ik naar een dierenwinkel bij mij in de buurt gegaan (in de hoop dat zij mij verder konden helpen) en die boden mij DUCK aan. Dat moet ook rauw vlees zijn volgens hun, maar wat is dan het verschil tussen het barf dieet en duck. Als ik dan verder vraag weten hun het ook niet. Als ik die pup heb hoeveel moet ik hem dan geven? Welk product moet ik hem dan geven ik vind het allemaal zo moeilijk en onoverzichtelijk. Ik probeer hier ook veel verhalen te lezen maar door al die afkortingen weet ik het ook allemaal niet meer zo goed. Is er anders niet een soort hulplijn waar ik naartoe kan bellen zodat ik alle info kan verzamelen en die mij wat persoonlijk advies kan geven?

Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes Danielle
#789830
Om even antwoord te geven op je andere vragen. Op deze site is heel veel informatie te vinden over BARF.

Kijk ook hier, dit gaat specifiek over puppies.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 487.0.html

En wat ook een leuk en leerzaam boekje is is het boek: Voer voor carnivoren van Tannetje Koning. Hier staat alles in over het zelf samenstellen van voeding. Je kan dit boek op bol.com bestellen.
#789833
Hoi Danielle, het is gelukkig heel simpel;

BARF is het zelf samenstellen van voeding met behulp van geschikte vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groentes, etc. Je stelt dit dus zelf voor je hond samen en je kijkt dus naar wat het beste bij jouw hond past (qua hoeveelheden en percentages).

Duck is een kant en klaar versvlees-voer gemaakt van orgaanvlees, een beetje gemalen bot, vlees, granen, vitamine en mineralen, gemalen en geperst in een hamburger-vormpje.

Beide bevat rauw vlees (enzo) maar dat is dan ook de enige overeenkomst.

BARF houdt rekening met het individue. BARF is ongemalen en dus beter voor het spijsverteringssysteem. En last but not least: bij BARF weet je tenminste 100% wat je je hond voert en je bent niet afhankelijk van een voer-fabrikant, die maar bepaald wat jij aan je hond voert.

En nee, Duck is dus zeker niet betrouwbaarder. Voor sommige mensen wel makkelijker.
#789837
[quote="amstaffdanielle"]
Oke dus eigenlijk is barf gewoon veel beter en kan ik dus beter 100% gaan barfen :)
[/quote]

Ja, ik vind van wel. Mits. Als je goed zelf samenstelt en je houdt je aan de basis-regels: dan vind ik het beslist te prefereren. Maar verdiep je dus wel eerst in wat je moet doen. Je kunt niet "maar een dotje in de voerbak gooien" en hopen dat het goed komt. Je moet echt wel weten wat je doet. Maar, het is niet moeilijk om te leren en je bent hier natuurlijk ook aan het juiste adres om het te leren 8)!
#789838
Heeft iemand misschien nog tips waar ik dat het beste kan halen?

Sorry voor de vragen allemaal hoor maar ik kom net kijken in de wereld hihi  ???

Ik woon pas op mezelf dus ik leer net pas dat de vleeswereld uit meer bestaat dat een tartaartje en een balletje gehakt  ;)

In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp allemaal
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door