Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hermine
#788406
Ik heb een kattenmenu samengesteld voor de aardige poezenoppas die tijdens de vakantie ons monster komt voorzien van eten en aandacht. Nu zat ik de percentages spier/bot/orgaan eens te bekijken, maar volgens mij bevat het toch te veel orgaan. Wat adviseren jullie: één keer in de twee weken hart en lever in plaats van iedere week, of kan het zo wel?

Dit is wat ik allemaal heb klaargelegd; per dag is het ongeveer 150 gram:

geitenvlees + een heel klein geitenniertje
4 kippennekken
lamslever
kalkoenvlees + 1 kippennek
runderhart (ontvet) + 1 kuiken
3 piepkuikens
zalm

lamsvlees + 1 kippennek
4 kippennekken
geitenlever + beetje long
1 kippenvleugel + 2 kuikens
runderhart (ontvet) + 1 kippennek
3 piepkuikens
witvis met een eitje


(Ik zit nog te wachten op een bestelling met parelhoenkarkasjes en eendennekken om de kippenbotjes mee af te wisselen, maar ik weet niet zeker of ik die spullen voor de vakantie nog in huis heb. Vandaar dat ik ben uitgegaan van enkel kippennekjes.)
Door Mevroi Kruim
#788454
Ik vind het idd veel orgaan. Ik doe zelf het orgaan in kleine beetjes bij de vlees/bot maaltijden, ik geef dus geen aparte orgaanmaaltijden en dat bevalt me prima, ook ivm ontlasting.
Door hermine
#788476
Ja, dat lijkt me ook beter. Ik heb per week één orgaanmaaltijd alvast vervangen voor iets anders.

Maar goed, ben zo stom geweest om een tijdje terug een half runderhart en een lamslever in iets te grote hoeveelheden te verpakken. Als ik het half ontdooi, herportioneer en weer invries, blieft meneer het niet meer. En weggooien vind ik ook zo zonde.

Kortom, weer wat geleerd en ga voortaan miniporties orgaan invriezen voor bij zijn eten en niet als maaltijd op zich.
Door Mevroi Kruim
#788574
Kapsones!  ;D ;D  Hier eten ze het wel als het ontdooid geweest is. Anders krijgen ze gewoon niks trouwens, plus dat de anderen het opeten, dat scheelt wel.
Je kunt ook gewoon bij de dagporties een beetje orgaan mee invriezen bv, dat heb ik ook tijden lang gedaan.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door