Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#785202
roefus schreef: Sjee Ine, wat een gore ellende  :'( :'( :'(
Ik heb er werkelijk nooit van gehoord, weet er helemaal niets van.
Maar inderdaad, als een hond uit de fok genomen wordt, dan zal het zeker niet best zijn.
Wat ontzettend triest voor je  :'( :'( :'(
Heel veel sterkte meis, ik weet even niet wat ik moet zeggen  :-* :-* :-*
Maar toch reageer je en dat doet goed! :-* :-* :-*
Door conleeuw
#785215
oh jee, wat rot nou zeg, je heb zo te lezen al meer pech gehad dan de gemiddelde, en nu dit ook nog, wat erg zeg. Ik kan niets doen om het voor jou makkelijker te maken, bah, ik baal wel namens jou hoor :'(
Door henneke
#785227
dit is dus echt zwaar k## he ? ik heb niets belangrijks te zeggen hierover maar moet het even kwijt dat ik echt voor je baal meid  :-*
Door Erna
#785228
Jenig Ine...Het zit jou echt niet mee. Ik kan me voorstellen dat je ff de grond onder je voeten voelt wegzakken.
Ine schreef: Na het lezen van enkele sites, snap ik niet, waarom er een stukje lever nodig is. Bloed schijnt al voldoende te zijn. http://www.gencouns.nl/tariefhond.html
Ik ga dus eens even met de rasvereniging praten, welke methode zij voor deze afwijking volgen.
Volgens mij kan koperstapeling op verschillende manieren vererven en is dat rasafhankelijk. Misschien hebben ze bij de Bedlington terrier de marker gevonden en kunnen ze dus dmv van bloedafnemen aantonen welke dieren het hebben. Het kan zijn dat de labrador een andere marker heeft en dat die niet bekend is.

Als je via Gencouns meer wilt weten mail me dan even prive. Ik heb daar contacten.
Door Hanny
#785230
Wat akelig, voor jou, voor de fokker en natuurlijk verder terug ook voor de fokker van de reu.
Hoe ingrijpend is zoiets binnen de fokkerij.
Jammer, dat het onderzoek pas in september kan. Stel me zo voor, dat je het graag morgen al zou willen.

Sterkte en rust in je hoofd,

Hanny
Door ~anna~
#785237
De meeste Labradors die ik meegemaakt heb de afgelopen jaren zijn gefokt als huishond door fokkers die niks met de honden deden,alleen maar vermeerderen.
En dan Ine eindelijk iemand die echte Labradors wil fokken en dan lees je dit :(

Sterkte
Door Sella
#785277
Lieverd, Ik ben er gewoon naar van dat jij dit nu weer hebt.  In ieder geval hoop ik maar dat je meiske niet ziek wordt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#785278
Ah nee he, dat is zwaar kl*te. Had al gehoord dat het bij de labrador ook gevonden is.
Volgens mij zegt een leverbiopt meer over de ernst dan bloedonderzoek. Het stapelt op in de lever.
Laten we hopen dat het meevalt voor Tilly, maar fokken wordt dan zeker een probleem.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#785281
jeetje, het zit je ook niet mee :(
heb je alles goed uit gezocht krijg je dit >:(
veel sterkte ermee
Door roefus
#786088
Ben je al verder gekomen met het uitzoeken?
Valt er een schatting te maken w.b. de eventuele risico's die Tilly loopt?
Of stel ik nu een domme vraag?  :-[ :-\
Door margreet
#786595
roefus schreef: Ben je al verder gekomen met het uitzoeken?
Valt er een schatting te maken w.b. de eventuele risico's die Tilly loopt?
Of stel ik nu een domme vraag?  :-[ :-\
Domme vragen bestaan niet hoor meis en wat de risico's zijn dat weet ze nog niet helemaal.
Vandaag heeft ze een bruiloft maar vanaf maandag gaat ze zich er helemaal ingooien en info zoeken.
Ik ben ine wel niet,maar ik denk ik vertel het ff.
Het is en blijft een klote situatie he,denk je alles voor elkaar te hebben,krijg je dit weer.
Ine al heb je er geen drol aan,ik ben er altijd hoor meis en zal je bijstaan als je me nodig hebt :-* :-* :-*
Tilly is een geweldige dondersteen en ik hoop dat alles goed is met haar,knuffel voor jullie :-* :-*
Door Ine
#786697
Klopt, maandag ga ik me erin storten. Ben net terug van een trouwerij en zondag heb ik een show.
Ega ziet bepaald gedrag van Tilly, wat Guus ook had, toen hij net ziek was. Guus had een leverafwijking, maar niet dezelfde als de vader van Tilly.
Ik verklaarde hem even voor gek, maar het is wel waar :-\
Tilly was altijd een gezellige sociale hond, maar de laatste maanden wilde ze nog weleens uitvliegen naar vreemde honden. Ze is ook beduidend rustiger dan eerst.
Het vreemde rondjes draaien en graven, dat zien we gelukkig niet.
Maar goed, dit is dus jezelf gekmaken, want dat uitvliegen kan ze afgekeken hebben en dat rustige kan ook haar leeftijd zijn, toch? :-\
Door Erna
#786702
Ine schreef:
Maar goed, dit is dus jezelf gekmaken, want dat uitvliegen kan ze afgekeken hebben en dat rustige kan ook haar leeftijd zijn, toch? :-\
Ja, dit is jezelf gek maken en als ik jou was zou ik daar ook zo snel mogelijk mee stoppen. Ik snap je wel maar je schiet er niets mee op. Tilly wordt ook ouder en daar hoort een gedragsverandering bij.

Het is een onzekere tijd voor je maar zolang er niets uitgezocht is heeft het niet zoveel zin om je van alles en nog wat in je hoofd te halen. Eerst maar eens kijken waar het allemaal op uit gaat draaien, Ine.

Sterkte! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door