Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#781998
Heb mijn EHBO kist eens onder handen genomen. Is dit voldoende of zou ik nog aan moeten vullen:

rugspray voor Kay
flesje azijn
rimadyl
previcox (voorzorg voor rug Kay)
traumeel gel
desinfecterende lotion
okugest
betadine oplossing
calendulan zalf
betadine zalf
multi milk
trauma vetsem
mesitran wondzalf
accapunctuur creme
bach rescue cream
bach rescue remedy druppels
bach rescue remedy mimilus
duivelsklauw
salisprin
coflex
asprobruis
probiotica
spuiten
cold pack
verschillende soorten verband
tape + scharen en pleisters
tekenpen + pincet e.d

Graag jullie mening :)
Door geer
#782002
Jeumig. Kan je hem nog tillen? Dit is een EHBO-bolderwagen  ;D

Ik kan niet veel extra's verzinnen  ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#782003
geer schreef: Jeumig. Kan je hem nog tillen? Dit is een EHBO-bolderwagen  ;D

Ik kan niet veel extra's verzinnen  ;)

gaat nog net :)
was de termometer vergeten
Gaat ook altijd mee naar wedstrijden e.d
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#782158
Ik heb zelf altijd traumeel tabletten bij me op wedstrijden, mocht mijn hond (of ik) geblesseerd raken, dan kan ik daar meteen mee beginnen om eventuele zwellingen te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#782168
trimsalon schreef: Heb mijn EHBO kist eens onder handen genomen. Is dit voldoende of zou ik nog aan moeten vullen:

rugspray voor Kay
flesje azijn
rimadyl
previcox (voorzorg voor rug Kay)
traumeel gel
desinfecterende lotion
okugest
betadine oplossing
calendulan zalf
betadine zalf
multi milk
trauma vetsem
mesitran wondzalf
accapunctuur creme
bach rescue cream
bach rescue remedy druppels
bach rescue remedy mimilus
duivelsklauw
salisprin
coflex
asprobruis
probiotica
spuiten
cold pack
verschillende soorten verband
tape + scharen en pleisters
tekenpen + pincet e.d

Graag jullie mening :)
Was da?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#782176
Sanyo schreef: Ik heb zelf altijd traumeel tabletten bij me op wedstrijden, mocht mijn hond (of ik) geblesseerd raken, dan kan ik daar meteen mee beginnen om eventuele zwellingen te voorkomen.
o bestaan die ook. Maar kan dan toch ook de trauma vetsem druppels geven??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#782295
trimsalon schreef: o bestaan die ook. Maar kan dan toch ook de trauma vetsem druppels geven??
Ja hoor, kan prima. alleen voor de honden die de druppels lastig vinden (of de baaasjes) zijn traumeeltabletten erg handig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#782297
trimsalon schreef: oeps sorry. Is de Mimilus van Bach Bloesem (trauma's)
Waarom geef je die apart? (omdat je de RR ook al in je bolderkarretje hebt zitten)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#782311
Angelique schreef: Waarom geef je die apart? (omdat je de RR ook al in je bolderkarretje hebt zitten)
ik geef het niet maar had hem nog staan van mijn inmiddels overleden poedel die als de dood voor vuurwerk was. En zo verzamel je wat van alle kwaaltjes van de verschillende honden :)
Door Femke
#782446
euhh waar gebruik je aspro bruis voor? En ik hoop niet dat je dit iedere dag in je rugzakkie hebt  :P

In de bieb medisch staat ook nog wat je allemaal in je EHBO doos kunt stoppen
Gebruikersavatar
Door *Monique
#782632
Femke schreef: euhh waar gebruik je aspro bruis voor? En ik hoop niet dat je dit iedere dag in je rugzakkie hebt  :P

In de bieb medisch staat ook nog wat je allemaal in je EHBO doos kunt stoppen
net zoals de rimadyl en mimilus....het zit er in van andere honden. Ooit....in een donker verleden toen ik nog niet zo gezond met de honden bezig was..... :o, heeft een DA eens tegen mij gezegd dat je hond beter een halve aspro kunt geven als paracetamol, want dit schijnt niet af te breken in het lichaam. Daarom zit het erin. Maar ik heb nu dus de salisprin :)
En nee, ik heb dit niet iedere dag bij me...pppppfffffff. Maar heb hem wel altijd bij me op wedstrijden, vakantie, enz.
Door Lil
#783490
zo he, ik ben bang dat ik met ietsie minder op vakantie ga...
Wel rescuespray en creme en ook traumavetsem, rimadyl en pijn complex en okugestt en dan heb je het gehad, oh nee de rugcompositum en groene lipmossel ook nog maar dat gebruik ik dan ook dagelijks...
Ik geloof dat ik anders een bestelbus kan gaan lenen haha
Verder zit er verband, tekentang, termometer ed. in mijn verbandkistje, maar dat is ook niet al te dik  ;)
Als er echt iets is moet ik toch naar een da en dan krijg ik daar ook meteen de medicamenten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door