Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#779827
Nox en Didot hebbende afgelopen weken lekker veel gezwommen. Nox moet voor haar blessure veel zwemmen en het water was nu op een goede temp. zodat ze naast twee keer bij de fysio nu ook wel buiten kon zwemmen. Didot deed natuurlijk gezellig mee :)

Een week geleden begon Didot te jeuken en niet zo zuinig ook. Eerst dacht ik dat het aan de voeding kon liggen (Didot volgt een opbouw eliminatie dieet) dus evt. nieuwe eiwitten weer uit het dieet gehaald. Helaas geen verbetering...hij jeukt (bijna) de hele dag.
Een paar dagen later begon Nox ook(??) vlekjes  op de buik en jeuk.

Ik dacht misschien nog pollen ofzo, maar vandaag kwam Ronald bij me met een krantenartikel over zwemmersjeuk. Dat schijnt door de larven van een bepaalde slak te komen, in dit jaargetijde en door de hoge temp lijkt het dit jaar extra hefig te zijn.

Heeft iemand van jullie hier wel eens van gehoord/ ervaring mee??

En vooral: wat kan ik doen om de jeuk te verlichten, vooral Didot krabt zich kapot op zijn huid :(
Heel erg vervelend want hij is toch al zo gevoelig voor huidklachten.


ps het zijn geen vlooien, alles in huis is al extra behandeld, ook de honden.Ik heb ook nog nooit een vlo gezien in 15 jaar dat ik dieren heb.
Door Femke
#779922
Prodier heeft een homeopatisch middeltje tegen jeuk, zou dat niet wat zijn?


Bij huidjeuk door eczeem, droogte, allergie, huidontsteking of ongedierte bij hond en kat. Eigenschappen Cardiospermum D3, Ledum palustre D6 en Mezereum D6 hebben een anti-allergische werking, terwijl de laatste twee ook de genezing van geïnfecteerde huidontstekingen bevorderen (....) Opmerking: Doo de huidjeuk kunnen er secundaire vacht- en huidbeschadigingen ontstaan. Een belangrijke ondersteuning in die gevallen is een uitwendige behandeling met Prodier Huidlotion. Door haaruitval en droogheid van de vacht met huidschilfers te behandelen met Prodier Vachtconditie, zal men de kans op huidjeuk verminderen


http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... ts_id=3739

Veel sterkte voor de hondjes.....
Door pallas
#780029
Is misschien wel te proberen...vandaag ga ik ze iig wassen met speciale shampoo van de d.a (had ik al voor Didot) Ik hoop dat het al wat verlichting mag geven.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#780117
de labrador van mijn vriendin (weliswaar een brokkenhond) heeft dit ook standaard als ze gezwommen heeft; eigenlijk is het enige wat voor de hond werkt niet zwemmen.... maar goed als het dan wel een keer gebeurt is is het linea recta naar huis en enorm goed afspoelen onder de douche en wassen met een of andere shampoo.

Dit werkt redelijk goed maar voor deze hond is het eigenlijk "beter" dat ze maar niet meer zwemt want ondanks het douchen is het geen feestje om nog dagen jeuk te hebben.

Hoop dat het Didot niet zo zal zijn en dat het met een beetje mazzel iets is wat nu gebeurt en verder niet.
Door pallas
#780208
Ivonne schreef: de labrador van mijn vriendin (weliswaar een brokkenhond) heeft dit ook standaard als ze gezwommen heeft; eigenlijk is het enige wat voor de hond werkt niet zwemmen.... maar goed als het dan wel een keer gebeurt is is het linea recta naar huis en enorm goed afspoelen onder de douche en wassen met een of andere shampoo.

Dit werkt redelijk goed maar voor deze hond is het eigenlijk "beter" dat ze maar niet meer zwemt want ondanks het douchen is het geen feestje om nog dagen jeuk te hebben.

Hoop dat het Didot niet zo zal zijn en dat het met een beetje mazzel iets is wat nu gebeurt en verder niet.
Normaal gesproken zwemmen ze bijna het hele jaar door, alleen Didot vindt het in de winter te koud in het water en nog nooit hebben ze zoveel jeuk gehad :-\
Ze hebben wel eens vlekjes gekregen, maar dan was het na een hele warme periode en dan was het water ook niet meer zo geweldig. Zo vroeg in het jaar heb ik het nog nooit mee gemaakt en ook niet zo heftig.
Het schijnt dat dit voorjaar ook extra veel van die slakjes in het water zijn...

Ze zijn nu dus allebei gewasen en ik hoop dat het helpt :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door