Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door willy
#77340
Kan iemand uitleggen wat de verschillen (en na/voordelen zijn van deze banden ???
Gr Willy
Door oebaya
#77904
willy schreef: Kan iemand uitleggen wat de verschillen (en na/voordelen zijn van deze banden ???
Gr Willy
Stronghold is geen band, maar een middel dat je in de nek moet druppelen. Stronghold is indertijd op de markt gebracht met een claim dat het zo ongeveer voor alles zou helpen wat je hond aan wormen en teken op kan lopen, maar voor Nederland en ook België is een fors deel daarvan teruggenomen. Het is wel een heel effectief middel tegen hartworm.
Dan scalibor, dat is inderdaad een tekenband die je om de nek van de hond doet. Dat kan irritaties geven.
Beide middelen zijn chemisch, maar helaas als preventie in mijn ogen niet altijd te vermijden.
Persoonlijk gebruik ik altijd alleen een natuurlijke anti-vlo/anti-teek spray en alleen tijdens vakanties naar streken waar het risico op een infectie door teken erg hoog is, gebruik ik dan een tekenband en als het een gebied is waar het voorkomt, ook een middel tegen hartworm, voornamelijk ook een parasiet die voorkomt in sub-tropisch Europa, maar die ook noordwaarts aan het trekken is. B.v. de Italiaanse Po-vlakte heeft een heel hoog risico op hartworm.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#78001
Ik gebruik ook het liefst natuurlijke middelen tegen vlooien en teken, maar als ik mijn honden meeneem op vakantie dan gebruik ik zo'n scalibor-band. Die heb ik overigens vorig jaar zomer ook een tijdje hier thuis gebruikt, omdat we hier echt zo'n verschrikkelijke tekeninvasie hadden (ook in onze eigen tuin) dat ik het met natuurlijke middelen niet redde.
Ik vond dat ding best goed werken, maar nu zit ik eigenlijk met de vraag of ik dit jaar wel weer een scalibor-band voor Boef zal gebruiken. Ze heeft namelijk veel eczeemplekjes in haar hals en ik vraag me af of zo'n band dan wel een goed idee is. En wat is dan het alternatief? Stronghold aangebracht op een plekje waar geen wondjes zitten?
Door willy
#78006
Ik heb gisteren eens rondgeneusd op internet. er schijnt nog een andere band te zijn; "kiltix", als werkzame middelen propoxur en flumethrine.
Iemand ervaring met deze band???
Gr Willy
Door luca
#80983
Hallo Willy, ik koop voor mijn hond jaarlijks een "Kiltix "band. Je hebt ze in twee maten, naar gelang het ras dat je hebt. Mijn hond is tot op heden steeds "vlooien en teken vrij" :) groetjes, Marianne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door