Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Ilse
#772594
Gisteren liep Candy zomaar ineens mank, linker voorpootje ging ze niet op staan. Naar een check bleek ze een wondje tussen haar teentjes te hebben, bovenop, dus niet bij haar kussentjes.
Ik heb het schoongemaat, er kwam een gelige smurrie uit, ik heb de haartjes een beetje weggeknipt, om het beter te kunne bekijken. Er zit op het blote oog niets in, ik heb er een klodder calenulazalf opgesmeerd, en een sokje aan gedaan zodat ze niet de hele dag kan gaan likken.
Ze blijft manken, hebben jullie tips?
Ik zie ze graag, alvast bedankt
Laatst gewijzigd door *Ilse op wo 06 jun 2007, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#772604
Misschien is het een idee om het pootje 1 keer per dag in een soda badje te zetten? Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer calendula-zalf op wondjes. Ik vind dat het zo week blijft.... Maar Calendula druppels (Calendula D0) gebruik ik wel.
Door *Ilse
#772606
Lizzy schreef: Misschien is het een idee om het pootje 1 keer per dag in een soda badje te zetten? Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer calendula-zalf op wondjes. Ik vind dat het zo week blijft.... Maar Calendula druppels (Calendula D0) gebruik ik wel.
Ja ik dacht al de groene biotex uit de kast te halen, en jullie hebben het vaak over groene leem, wa's da en waar koop ik da?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#772657
Groene leem is klei, meestal in poedervorm maar je hebt ook een pasta.
Ik denk dat in dit geval groene leem goed is omdat het vuil uit een wond trekt. Ook als er een grasaartje in mocht zitten dan kan dat er uit komen. Ik ben tegenwoordig niet meer zo voor snijden. Maar al te vaak vind ik niets en gaat het ook over zonder te snijden.

Dus ik zou zeggen: 1x per dag in de biotex weken en verder groene leem er op smeren.
Door *Ilse
#772733
Hitam schreef: Groene leem is klei, meestal in poedervorm maar je hebt ook een pasta.
Ik denk dat in dit geval groene leem goed is omdat het vuil uit een wond trekt. Ook als er een grasaartje in mocht zitten dan kan dat er uit komen. Ik ben tegenwoordig niet meer zo voor snijden. Maar al te vaak vind ik niets en gaat het ook over zonder te snijden.

Dus ik zou zeggen: 1x per dag in de biotex weken en verder groene leem er op smeren.
Heel erg bedankt voor de tip, kun je mij ook vertellen waar ik die groene leem kan kopen?
en wel of geen sok?
Door Klazien
#773040
Hadden wij hier verleden jaar ook. Bij de dierenarts werd er in geknepen, gesneden etc en niets gevonden. Heb hem een aantal dagen in de biotex groen gedaan met z'n pootje en jawel een kruiper kwam eruit.
Door Minna
#773209
Hier kan ik groene leem in pastavorm kopen bij het Uw eigen drogist, dus het keten met zo'n groene kruis, verder hebben vaak ruitersportzaken dat wel. En misschien reformawinkels?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door