Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door pallas
#770740
Nox is nu twee keer naar de hydrotherapie geweest. ze vind het geweldig en het gaat heel goed. Gisteren heeft ze voor 't eerst tegen de jets in gezwommen en moet ze dan ook echt even aan het werk.
Vandaar dat ze vandaag toch wel wat spierpijn heeft.

Kan ik haar nog iets geven om haar spierpijn te verhelpen? Ik masseer haar wel en ze mag een paar keer extra wandelen aan de lijn om de boel in beweging te houden :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#770805
pallas schreef: Nox is nu twee keer naar de hydrotherapie geweest. ze vind het geweldig en het gaat heel goed. Gisteren heeft ze voor 't eerst tegen de jets in gezwommen en moet ze dan ook echt even aan het werk.
Vandaar dat ze vandaag toch wel wat spierpijn heeft.

Kan ik haar nog iets geven om haar spierpijn te verhelpen? Ik masseer haar wel en ze mag een paar keer extra wandelen aan de lijn om de boel in beweging te houden :)
heb je zelf geen magneetveld?
Kay is gisteren voor de eerste keer geweest, maar vond het eerst maar niets en raakte behoorlijk in paniek :-[, maat laterna ging het beter. Ik moet dinsdag weer terug
Door pallas
#770824
trimsalon schreef: heb je zelf geen magneetveld?
Kay is gisteren voor de eerste keer geweest, maar vond het eerst maar niets en raakte behoorlijk in paniek :-[, maat laterna ging het beter. Ik moet dinsdag weer terug
Magneetveld?? uhh ..nee.

Gaat Kay in een bad of op zo'n loopband?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#770883
pallas schreef: Magneetveld?? uhh ..nee.

Gaat Kay in een bad of op zo'n loopband?
ze heeft nu alleen nog maar een beetje gepoedeld in het bad, maar de bedoeling is dat ze in het bad gaat en op de loopband (conditie,-en spieropbouw)
Door pallas
#770914
trimsalon schreef: ze heeft nu alleen nog maar een beetje gepoedeld in het bad, maar de bedoeling is dat ze in het bad gaat en op de loopband (conditie,-en spieropbouw)
Zo..doe maar luxe ! Allebei dus :)

Ik weet niet hoe Kay normaal gesproken is met water..maar Nox is een echte waterrat het liefste nog als er ijs op ligt :nono2:

Nox vond het erin en eruit het engste..toen ze eenmaal aan het zwemmen was werd het al leuker.
Natuurlijk ook even niet vergeten dat ze verder alleen aan de lijn mag lopen..dus dan is bijna alles wel leuker ;)

woensdag mag ze weer :)
Door pallas
#771148
Lizzy schreef: Heb je Arnica of Traumeel of Salisprin in huis?
Alleen arnicazalf, dus daar heb ik niet zo veel an ::)

(ik ben ook niet zo gewend dat ze wat hebben :-[ )

Traumeel ken ik wel van de paarden..misschien maandag maar even halen?

Salisprin ken ik niet, wat is dat voor een middel?

Als ik arnica wil gebruiken wat moet ik dan hebben, druppels ofzo? en welke sterkte?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#771434
pallas schreef: Alleen arnicazalf, dus daar heb ik niet zo veel an ::)

(ik ben ook niet zo gewend dat ze wat hebben :-[ )

Traumeel ken ik wel van de paarden..misschien maandag maar even halen?

Salisprin ken ik niet, wat is dat voor een middel?

Als ik arnica wil gebruiken wat moet ik dan hebben, druppels ofzo? en welke sterkte?
Traumeel bevat ook arnica, dus je hoeft niet èn traumeel èn arnica te gaan geven. Eén van de twee is voldoende.
Salisprin is een natuurlijke pijnstiller.
Door Lil
#771768
Ik gebruik ook gewoon de zalf  ;)
Bij een kort harige hond/paard is dat geen probleem. Als het voorbij is goed borstelen of met een heel klein beetje (honden/paarden) shampoo wassen en het is zo weer uit de vacht.
Door pallas
#771900
Lil schreef: Ik gebruik ook gewoon de zalf ;)
Bij een kort harige hond/paard is dat geen probleem. Als het voorbij is goed borstelen of met een heel klein beetje (honden/paarden) shampoo wassen en het is zo weer uit de vacht.
Nox is heeft een soort draadhaar vacht (tis een kruising) lijkt me toch nie zo practisch :-\
Door pallas
#771906
Sonja schreef: Traumeel bevat ook arnica, dus je hoeft niet èn traumeel èn arnica te gaan geven. Eén van de twee is voldoende.
Salisprin is een natuurlijke pijnstiller.
Ik haal morgen traumeel (vandaag moest ik werken tot 20.30)

Gelukkig trekt de spierpijn al weer weg, ik heb haar een paar keer lekker gemasseerd, dat hielp ook goed.

Woensdag gaat ze weer naar de hydro, kijken hoe het dan weer gaat!
Haar humeur is iig veel beter nu ze weer eens af en toe mag "werken" :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door