Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spanky
#770096
ik schrijf niet zo heel veel maar heb nu toch
weer een vraagje.
basil onze herplaatser heeft sinds 2 weken
een zogenaamde bloemkoolwrat in zijn bek.
nu kan je het weg laten halen maar dat doe ik niet , het is verder onschuldig maar zou dus met de weerstand
te maken hebben. het zijn er nu inmiddels 3.
ik geef hem al echinea tabletten 2 op een dag.
het is een beagle. doe er ook even een foto bij.
wat kan ik eventueel nog meer doen?
alvast bedankt.
Afbeelding
Door Lizzy
#770243
Ik zou met Basil naar een homeopathisch werkend dierenarts gaan. Er zijn wel wat middelen die nog ingezet kunnen worden maar liever even via een hom.werkend DA.
Door Syran
#771007
Onze beagle Twister heeft het ook gehad toen ze een jaar was. Het begon met één wrat. Eerst even aankijken, zou vanzelf weg moeten gaan. Hij werd alleen maar groter en uiteindelijk zat zijn hele keel (binnenkant) onder de wratten. Dit is uiteindelijk operatief verwijderd.
Het schijnt besmettelijk te zijn. Een hond waar Twister veel mee speelde heeft het ook gekregen maar die is gelijk met homeopathische medicijnen aan de gang gegaan en dat is gelukkig weer helemaal verdwenen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#771112
Bij jonge honden komt een virus voor. Zijn hele bek kan onder komen te zitten. Gaat vanzelf over, vooral niets aan doen (opereren of zo). Hooguit de weerstand verhogen.
Gebruikersavatar
Door spanky
#771227
hij is nu 3 jaar,
het worden er inderdaad meer maar
het probleem is dat ik dus niet in zijn bek kan komen.
hij is nl bij z'n vorige baas niet al te vriendelijk behandeld.
ik had ook begrepen dat het een virus is en eigelijk vanzelf over moet gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door