Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wendy (boxer gek)
#769303
Hoi Hoi,

We gaan vanavond bij puppy's kijken (weer een boxer) ze zijn nu 3 weekjes pud, en met 6 weken mogen we er eentje uitzoeken die dan met 8 weekjes met ons mee naar huis mag.

Nu wil ik gelijk weer overstappen op kvv, de fokker is hier trouwens van op de hoogte al geeft hij brok..... Maar goed.

Onze vorrige boxer heeft in de tijd van kvv altijd op de energique4 gestaan vanwege maag/darm problemen.

Maar welke kvv is het meeste geschikt voor pups? persoonlijk zie ik nu (nog) niks in Barf, maar sluit dit in de toekomst niet uit.....

Liefs wendy
Door Danny
#769310
Volgens mij kun je alle merken aan pups geven.
Zou lekker verschillende soorten gaan voeren als je eraan kunt komen.
Door Bullmastiff gek
#769312
In principe kun je alle varianten geven, hou alleen in de gaten dat sommige Kvv wat vetter zijn, en daar kunnen puppies wat last van krijgen.
Ik ben zelf voorstander van Carnibest, en de gewone Natuur variant is goed geschikt voor puppies.

Maar erg leuk een klein puppeding, veel plezier ermee en goed dat je Kvv wil gaan geven ;) ;)
Door Wendy (boxer gek)
#769391
Thnx allemaal.

Van energique wist ik dat ze een puppy variant hadden.
Onze vorrige boxer at nl ook energique (alleen dan wel de nr 4).

Nou ik heb de hond van m'n ouders en onze boxer vreselijk zien opknappen met kvv. Vandaar dat we het nu ook weer gaan geven. Daar was voor mij en m'n man geen twijfel over mogelijk ;)

Vanavond gaan we voor de eerste keer bij de puppy's kijken, ze zijn nu 3 weken oud, en met 6 weken mogen we (als ze helemaal door de da zijn nagekeken) eentje uitkiezen.
Wel krijgen we van de fokker zo'n 2x per week foto's van de pups.
De fokker stond niet negatief tegenover kvv maar geeft het zelf niet. En stond achter onze keuze dat we kvv gaan voeren. Alleen krijg je evengoed een 3kg zak brokjes mee voor de pup. Misschien dat ik die alleen de 1e dag geef omdat het dan al zo'n verandering voor het beessie is. Of ik geef het wel aan iemand anders die ook pups heeft ::)
Door Nynke
#769395
Hoi Wendy, die brokjes raak je vast wel weer kwijt !! Maar ik kan me voorstellen dat je de eerste ag dat hij bij jou is, je nog brokjes wilt geven. Ik zou alleen tussen de laatste brokjesmaaltijd en de eerste kvv-maaltijd aardig wat tijd laten zitten om maag/darmproblemen uit te sluiten. En we willen wel foto's zien !!
Door Bullmastiff gek
#769549
[quote="lightning"]
misschien is duck wat? dat kan je ook aan pups geven
[/quote]

In principe is elke merk Kvv geschikt voor pups, alleen bvb Duck of Energique zijn erg fijn gemalen is mijn mening. Maar het kan wel. Wat je ook kan doen is nu bvb Energique geven , en als ze wat groter zijn een ander merk Kvv, wat grover is en iets meer op vlees lijkt.
Mijn vriendin heeft onlangs twee jong Jack Russel pups gekregen en ze geeft ze al vanaf het begin Carnibest, en behoudens wat diaree van de ene in het begin gaat het prima. ;)
Door Wendy (boxer gek)
#769592
Ik denk dat ik maar begin met Energique 2 speciaal voor pups. Waarom? Geen idee eigenlijk 8) Waarschijnlijk omdat onze vorrige boxer het er super op heeft gedaan.

Nou gisteren dus bij de pups wezen kijken :smitten: hahaha
Nog een tijdje met de fokker over kvv zitten praten, maar nu blijkt dat 1 hond van hem het ook krijgt (energique 4)
Dus hij is er echt niet negatief over.


Ja foto's zou ik jullie graag laten zien maar ik zou niet weten hoe :shy:
want ik heb begrepen dat je ze niet direct vanaf je pc kunt uploaden, maar via een site.... En die heb ik niet
Door MollyBella
#769636
leuk hoor boxer pups.. Het brok gewoon lekker weggeven of naar het asiel brengen!

Over de KVV, ik ben sinds kort een echte carnibest fan, maar als jij je goed voelt bij carnibest en je pup gaat het er ook goed op doen, dan zou ik dat zeker doen!

Ga je ook al proberen een beetje te barfen tussendoor?
Door Bullmastiff gek
#769716
[quote="Wendy (boxer gek)"]
Ik denk dat ik maar begin met Energique 2 speciaal voor pups. Waarom? Geen idee eigenlijk 8) Waarschijnlijk omdat onze vorrige boxer het er super op heeft gedaan.

Nou gisteren dus bij de pups wezen kijken :smitten: hahaha
Nog een tijdje met de fokker over kvv zitten praten, maar nu blijkt dat 1 hond van hem het ook krijgt (energique 4)
Dus hij is er echt niet negatief over.


Ja foto's zou ik jullie graag laten zien maar ik zou niet weten hoe :shy:
want ik heb begrepen dat je ze niet direct vanaf je pc kunt uploaden, maar via een site.... En die heb ik niet

Je kan je gewoon registreren bij www.photobucket.com
En dat kost niks en je kan er dan een of meerdere albums aanmaken,
Dus je download ze rechtstreeks van je pc naar photobucket en dan kopieer je hem gewoon naar het forum .
[/quote]
Door Wendy (boxer gek)
#769838
Je kan je gewoon registreren bij www.photobucket.com
En dat kost niks en je kan er dan een of meerdere albums aanmaken,
Dus je download ze rechtstreeks van je pc naar photobucket en dan kopieer je hem gewoon naar het forum

thnx dat ga ik ff proberen
Door Bullmastiff gek
#769846
[quote="Wendy (boxer gek)"]
Je kan je gewoon registreren bij www.photobucket.com
En dat kost niks en je kan er dan een of meerdere albums aanmaken,
Dus je download ze rechtstreeks van je pc naar photobucket en dan kopieer je hem gewoon naar het forum

thnx dat ga ik ff proberen
[/quote]

Graag gedaan ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door