Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#766948
Bij mijn honden zie ik de ene keer de buikwand heel sterk samentrekken en weer ontspannen, en de andere keer bijna niet.
Waardoor dit verschil veroorzaakt wort? Geen idee............

Hoezo, is er wat met Ikijok?
Door Malamoods
#766993
Geen ernstige dingen hoor! ;) Maar, heel af en toe spuugt hij nog weleens gal... Wat ik daarbij opvallend vind, is dat hij vaak heel lang (en heftig!) moet pompen (samentrekken van de buikwand), voor er iets komt... Ik zie echt zijn hele buik bewegen (lijkt wel schommelen) en gaat echt ook zijn evenwicht verleggen van voor naar achter en weer terug... Na veel kotservaring met mijn twee andere honden, heb ik dit nog niet meegemaakt (zo extreem), dus vandaar mijn vraag...

Rachel.
Door karin2
#766994
ik vermoed dat hij zo hard pompt omdat hij écht zeer misselijk is en zijn maag pijn doet (brant door de gal  :-X)
en hij het gevoel heeft dat het eruit moet .
doet hij het na een tijd niet gedronken of gegeten te hebben ?
Door Malamoods
#767075
Hij doet het op wisselende tijden en de slieren slijm lopen letterlijk zijn neus uit... Het spugen is wel minder dan het was (heeft als pup veel en vaak galspugen gehad)...

Rachel.
Gebruikersavatar
Door chooky
#767093
Chooky heeft het wel eens zo erg gehad dat ze achterover omviel (ik schrok me lens :-X), maar er was dus eigenlijk niets aan de hand. Als ze hier gal braken moet het wel altijd van er komen. Ik hoor het dan pompen (en schuimen) en het is echt wel een keer of 8 pompen voordat ze kotsen. Ik zie ook de buikwand samentrekken.
Door Malamoods
#767282
chooky schreef: Chooky heeft het wel eens zo erg gehad dat ze achterover omviel (ik schrok me lens :-X), maar er was dus eigenlijk niets aan de hand. Als ze hier gal braken moet het wel altijd van er komen. Ik hoor het dan pompen (en schuimen) en het is echt wel een keer of 8 pompen voordat ze kotsen. Ik zie ook de buikwand samentrekken.
Ik herken helemaal wat je schrijft Eva! Ik maak me er niet druk om, maar het is gewoon een heel naar gezicht... En idd. het extreme pompen vind ik gewoon heel opmerkelijk...
Als hij eenmaal zijn gal gespuugd heeft, knapt hij zienderogen op!

Rachel.
Door Elf
#767315
Doodles doet het ook. Hij gaat lig/zitten (kont op de grond, en zn voorpoten bijna) en pompt. Maakt een heel raar geluid. Ik schrok er van, de eerste keer. Nu weet ik dat het er bij hoort.
Door jantjehermien
#767419
Misschien onzin hoor,maar als ik bij me zelf naga geef ik ook makkelijker over met eten in mn maag dan zonder.Heb dat bij mn honden ook wel gezien.In het begin toen ze een zalmkop aten kotsten ze zonder met de ogen te knipperen er zo alles weer uit.Met een lege maag en dus alleen gal moesten ze dr behoorlijk tegen pompen. :P :P
Door Netty
#767624
ik heb de laatste jaren vaak over de pot gehangen en kan je uit ervaring meedelen, dat als er weinig in je maag zit, je zelf ook dat soort bewegingen maakt.
het komt dan uit je tenen vandaan en dat gaat met golfbewegingen gepaard.
ik denk dat het bij honden hetzelfde zal zijn, golven als er net gegeten is en pompen als er alleen gal inzit
Door bas rouge
#767767
Als de honden niet lekker zijn en met name gal spugen pompen ze idd. zo als jij beschrijft. Ze zijn dan ook helemaal in zichzelf gekeerd en na een of twee keer zo pompen en spugen zijn ook weer okay.

Als ze wat eten opbraken gaat dat veel sneller en hoeven ze niet zo te pompen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door