Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door lightning
#765557
heeft iemand hier ervaring mee? is het goed voor een hond. is het voor gewricht en spieren?

hun site vind ik warrig
Door 202Spots
#765602
ik heb er geen ervaring mee
maar dit zit er in:

Ingredients:
Sasha’s Blend is 100% pure and natural with no additives or fillers. It contains Stabilised Green Lipped Mussel, Abalone and Marine Cartilage.

This unique combination of marine concentrates contains a wide range of nutrients that may be beneficial in the relief of arthritic symptoms in dogs. The actives in Sasha’s Blend are very delicate.

Harvesting times and methods of processing are very crucial to the final formulation.

Analysis per 2g
Crude protein 1.29g, Carbohydrate 0.23g, Total fat 0.11g, Ash 0.34g, Moisture 0.04g, Energy 29.8kj, Energy 7.1kcal

Trace Elements
Boron 22µg, Calcium 60mg, Copper 18µg , Iron 2.6mg, Magnesium 6.2mg, Manganese 32µg , Phosphorus 38mg, Potassium 14mg, Selenium 3µg, Sodium 28mg, Zinc 149µg

Total Essential Fatty Acids
Omega-3 32.3mg (EPA 8.9mg DHA 10.4mg), Polyunsaturated 35.6mg, Monounsaturated 23.6mg

Contains
Taurine 1.9%, Glycosaminoglycans 14% - predominant GAG - Chondroitin Sulphate
Door Lizzy
#765797
Ik gebruik het niet want er zit haaienkraakbeen in en ik vind dat onnodig om aan mijn honden te geven. Haaien horen te zwemmen in de zee. En ze zeggen dat ze het haaienafval gebruiken maar haaien dienen sowieso niet gevangen te worden, voor dingen als haaivinnensoep en andere onzin. Ze moeten deze dieren gewoon met rust laten.

Dit schrijven ze er bij glucosamine.com over:

Waarom wordt voor uw producten geen haaienkraakbeen gebruikt?

"Wij hebben bewust gekozen voor runderkraakbeen in plaats van haaienkraakbeen. Vrijwel al het onderzoek naar de invloed van chondroitine is gedaan met chondroitine van runderkraakbeen. De fysiologische werking van chondroitine uit haaienkraakbeen is nog onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd. Een product van runderkraakbeen biedt daarom de meeste kans op succes. Een ander belangrijk bezwaar van haaienkraakbeen is dat veel haaiensoorten door ongecontroleerde jacht met uitsterven worden bedreigd".

En gelijk hebben ze.

De importeur van Sascha's Blend is hier op Barfplaats ooit lid geworden. Je kunt hem vast nog vinden wanneer je sascha's blend intikt onder de optie "zoeken".
Door Minna
#765850
Deze preparaten zijn toch ter ondersteuning van gewrichten en niet van spieren..? Ik heb wel glucobest voor de honden, een heeft artrose en ze sporten allemaal dus ja dan wil je de gewrichten wel soepel houden. Alleen vraag ik me nu af als het nodig is met hun voeding, weet iemand dat? (Ze barfen full-time)
Een aantal kennissen van ons gebruiken ook glucobest en zijn er heel tevreden over.
Door lightning
#765910
[quote="Kruimel"]
Spiersupport van Groene Os?
[/quote]

is daar een site van? zodat ik mezelf in kan lezen? :-[
Door Michelle Vrolijk
#766069
[quote="lightning"]
heeft iemand hier ervaring mee? is het goed voor een hond. is het voor gewricht en spieren?

hun site vind ik warrig
[/quote]

Mijn buurvrouw gebruikt S.B. al tijden voor 1 van haar honden en die zweert erbij. Mijn hond heeft n tijdje gestaan op gluco/chondro van de Groene Os en heb daar prima ervaringen mee !
Door Michelle Vrolijk
#770519
[quote="lightning"]
en dat ging goed? waarom gebruikt je hond het nu niet meer?
[/quote]

Ik had een grote pot gekocht, goed voor ongeveer een half jaar. Toen die leeg was ben ik -in overleg met de (holistische) DA- gestopt om te kijken hoe t zonder zou gaan. En dat ging/gaat prima !
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door