Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lieve 14
#764254
Lang geleden dat ik nog op het forum een vraagje heb geplaatst maar nu heb ik er weer één...

Mijn 6 jarige(bijna 7 nu) shih-tzu barft nu al bijna een jaar volledig en geen enkel probleem meer...alles gaat uitstekend! 8) Zoals elk jaar neem ik op reis KVV mee omdat het handiger is de eerste dagen, daarna schakel ik over op plaatselijke Barf... :P

Normaal neem ik Duck. Daar is onze Benjo in de tijd ook mee begonnen voor de barf en dat verdraagt hij goed. Dit jaar gaan we naar een zeer hondvriendelijk hotel en mag ik de vriezer van de gastheer gebruiken (tof!) en dus vatte ik het idee op voor de volle 14 dagen KVV mee te nemen-moet ik niet zoeken ginder in Oostenrijk-.Om die brave ziel zijn diepvriesvak niet helemaal vol te steken met KVV dacht ik dat misschien Carnibestworsten makkelijker stapelen....Maar er is nog een reden...

Direct nà onze vakantie komt onze nieuwe Lhasa Apso pup aan en die staat nu op ja sorry(!!) Hills troep bij de fokker!! Omdat ik carnibest in grotere hoeveelheden moet aankopen dacht ik 2 vliegen in 1 klap : vakantievoer voor Benjo en beginnersvoer voor de pup!

Nu las ik echter dat Carnibest natuur nogal vet is en voor diarree kan zorgen niet echt mij bedoeling voor Benjo met zijn vroeger gevoelige darmen en geen idee hoe de pup zal reageren...

Wat zijn jullie ervaringen? Want hoe langer ik erover denk hoe minder ik een beslissing kan nemen...Advies gezocht dus... :-\

Dank je wel..

Lieve en Benjo
#764722
[quote="Lieve 14"]
Lang geleden dat ik nog op het forum een vraagje heb geplaatst maar nu heb ik er weer één...

Mijn 6 jarige(bijna 7 nu) shih-tzu barft nu al bijna een jaar volledig en geen enkel probleem meer...alles gaat uitstekend! 8) Zoals elk jaar neem ik op reis KVV mee omdat het handiger is de eerste dagen, daarna schakel ik over op plaatselijke Barf... :P

Normaal neem ik Duck. Daar is onze Benjo in de tijd ook mee begonnen voor de barf en dat verdraagt hij goed. Dit jaar gaan we naar een zeer hondvriendelijk hotel en mag ik de vriezer van de gastheer gebruiken (tof!) en dus vatte ik het idee op voor de volle 14 dagen KVV mee te nemen-moet ik niet zoeken ginder in Oostenrijk-.Om die brave ziel zijn diepvriesvak niet helemaal vol te steken met KVV dacht ik dat misschien Carnibestworsten makkelijker stapelen....Maar er is nog een reden...

Direct nà onze vakantie komt onze nieuwe Lhasa Apso pup aan en die staat nu op ja sorry(!!) Hills troep bij de fokker!! Omdat ik carnibest in grotere hoeveelheden moet aankopen dacht ik 2 vliegen in 1 klap : vakantievoer voor Benjo en beginnersvoer voor de pup!

Nu las ik echter dat Carnibest natuur nogal vet is en voor diarree kan zorgen niet echt mij bedoeling voor Benjo met zijn vroeger gevoelige darmen en geen idee hoe de pup zal reageren...

Wat zijn jullie ervaringen? Want hoe langer ik erover denk hoe minder ik een beslissing kan nemen...Advies gezocht dus... :-\

Dank je wel..

Lieve en Benjo
[/quote]

Op zich een goed plan, de Carnibest worsten zijn makkelijk te stapelen.
Inderdaad het is redelijk vet, zeker voor een hond die zijn hele leven al op brok staat.
Je zou kunnen overwegen een Kvv te vinden die minder vet is,,De enigste variant van de Carnibest die iets minder vet is , is de Light. Maar dat lijkt me ook geen goede oplossing, word over het algemeen aangeraden voor honden die af moeten vallen.

Ik moet eerlijk zeggen, dat wij tot nu toe geen problemen hebben gehad vanwege het iets hogere vet-gehalte.
Maar mijn vriendin haar pup heeft er wel weer last van,, is dus best moeilijk.
Het punt echter met de meeste Kvv fabrikanten is dat het preciese vet-gehalte bijna niet te vinden is.
Sterkte met je zoektocht, en ik zou beide honden toch over zetten op de Kvv. :D
Door Nynke
#765129
Over het stapelen lijkt het me dat juist die vierkante verpakkingen van Duck en Enerqique makkelijker zijn in de vriezer.
Zelf gebruik ik Carnibest en ben daar zelf erg tevreden over.
#765307
Ik heb energique en carnibest in de vriezer en ik kan precies 1 doos energique van 12 kg kwijt in een la van de vriezer (is dan propvol), maar ook 12 rollen carnibest in 1 la (Dan heb ik nog wel wat loze ruimte over), dus maakt het qua stapelen niet veel uit.
Van rodi kan ik 20 dozen kwijt is dus 20x400 gr is dus 8 kg.
Van andere merken weet ik het niet.

Nou moet ik zeggen dat de rodi dus met dozen en al in de vriezer gaan en dat energique gewoon los in de vriezer gestapeld ligt.
Als ik alle doosjes weg zou doen van rodi en dan zou stapelen weet ik niet hoeveel je kwijt kan.

Dus maak je keus. ;)

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op di 22 mei 2007, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#765561
Hé hé moeilijke keuzes allemaal...wil vooral de pup een goede start geven. :-\
denk dat ik met hem begin met Duck en dan -als zijn gestel rauw gewend is -vanaf een week of 2 lekker overschakelen op Barf. ;)

Voor Benjo op vakantie vond ik barfen vorig jaar nogal moeilijk daar hij een paar keer aan de dunne ging van het vlees daar..weet niet of het echt daaraan lag maar op een bepaald moment dacht ik toch dat het niet erg vers was en toen was het prijs..we hadden jammer genoeg ook niet veel keuze waar wij zaten in Oostenrijk... :( en de KVV was toen op.

Ga er nog een nachtje over slapen  ;)
Beda,kt voor de antwoorden allesinds..ik heb veel om over te denken... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door