Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jolly64
#75834
Ik word er gek van >:(
Mijn hond Chucky een malthezer van 10 maanden oud
eet echt alles van de straat op
Zelf kauwgom hondenpoep van andere honden,stokjes echt van alles
Vandaag gespuugd kwam er een stukje tak uit :o
Is dat de puberteit ???
Ik weet het niet
Hoe kan ik het afleren?
Ik roep constant LOS en soms luisterd hij en pakt dan weer wat anders
Gr Jolanda
Door macho
#75875
ja het is moeilijk maar als je dit vol houd dan gaat hij er echt wel eens een keer meestoppen.

ik zeg altijd nee dat is vies dan kijkt hij me aan en dan leid je hem af dat hij niet de kans krijgt om het gelijk weer in zijn bek te pakken.

veel suc6
Door oebaya
#75944
Dit is een gedragsprobleem, stel je vraag eens op het gedragsforum van Yalla. Daar kunnen ze je trainingsadvies geven.
M.b.t. het dieet van de hond: een paar keer per week vuile pens voeren kan het poep eten aanzienlijk verbeteren. Verder weet ik niet of je Barft, maar aan hout eten kan je iets doen door de hond zijn kauwbehoefte te laten bevredigen. Een Kong kan hierbij ook helpen.
Hoe vaak voer je per dag? In tegenstelling tot wat de lijn is om de hond maar één of 2 maaltijden per dag te geven, kan je ook de hond meerdere kleine maaltijden per dag geven. Het is een kleine hond, dus hij zal niet veel krijgen, maar het gaat hier niet om de hoeveelheid, maar om de bevrediging van het eten. Stukjes fruit en komkommer kan je natuurlijk ook tussendoor geven.
Door jolly64
#75995
Hij krijgt meer dan hij hoeft aan eten
En ik voer hen 's ochtends en 's avonds
Als hij zijn bak leeg heeft begint hij al
Hij loopt zelfs door het hele huis te zoeken :-\
Hij heeft wel een hyppoallergeen dieet
Dua mag geen botten en kluifjes
Heb wel de nylabone en diverse speeltjes(de kamer ligt er vol mee)
Gr Jolanda
Door jolly64
#76002
O ja ik niet of hij vuile pens mag :-\
Hij heeft energique nr 4
Vorige week probeerde ik rodi lam/rijst voor de afwisseling en hij heeft daarna de diarree gehad
Maar om het zeker te weten heb ik de dag erna ook rodi gegeven en inderdaad weer diarree
De Dierenwinkel zegd dat het komt door veranderring van voer
Dus durf ik geen pens te geven
En of hij het mag hebben weet ik niet en kan het niet aan de DA vragen ,want die geeft liever brokken >:(
Door Netty
#76016
Hoi
die teckels van mij lopen ook als een black and decker kruimeldief over de grond te snaaien.
ik probeer er op te letten dat ze niks van de straat eten, maar alles tussen het hoge gras en eenden shit gaat zo snel naar binnen, en dat haal ik echt niet uit de bek.
sinds gisteren ligt er een zwaar misselijk te zijn, of het komt door het voer of dat ze weer iets "gescoord" heeft, geen idee.
wat kan je ze geven tegen misselijkheid?
ze ligt met te veel speeksel en een kromme rug, dus ook een beetje buikpijn.
groetjes Netty
Door jolly64
#76141
Wel een toepaselijke naam:Black en decker :P
Maar het is wel vervelend
Ik durf niet eens de kids met de hond te laten lopen :-\
Doe het liever zelf dan weet ik of er wat is opgevreten >:(
Door ~anna~
#76144
Netty schreef: Hoi
die teckels van mij lopen ook als een black and decker kruimeldief over de grond te snaaien.
ik probeer er op te letten dat ze niks van de straat eten, maar alles tussen het hoge gras en eenden shit gaat zo snel naar binnen, en dat haal ik echt niet uit de bek.
sinds gisteren ligt er een zwaar misselijk te zijn, of het komt door het voer of dat ze weer iets "gescoord" heeft, geen idee.
wat kan je ze geven tegen misselijkheid?
ze ligt met te veel speeksel en een kromme rug, dus ook een beetje buikpijn.
groetjes Netty
Scheut kamille thee door het drinkwater of anders naar binnen lepelen.
Helpt ook bij diaree en braken het werkt als een aspirientje.
Door ~anna~
#76145
jolly64 schreef: Hij krijgt meer dan hij hoeft aan eten
En ik voer hen 's ochtends en 's avonds
Als hij zijn bak leeg heeft begint hij al
Hij loopt zelfs door het hele huis te zoeken :-\
Hij heeft wel een hyppoallergeen dieet
Dua mag geen botten en kluifjes
Heb wel de nylabone en diverse speeltjes(de kamer ligt er vol mee)
Gr Jolanda
Speelgoed afwisselen om het spannend te houden.
Opruimen en bewaren en net doen of het van jou is dan worden ze meestal wel happig op het speeltje.
Door yalla
#76157
Mijn honden doen het ook beiden en ik heb het er na 4 jaar nog niet uitgekregen en geloof me maar dat ik alles maar dan ook alles geprobeerd heb. Ik heb me er bij neergelegd en de strijd verloren :'(
Door Helen
#76349
Ik heb de strijd enigzins gewonnen, door het commando los heel goed aan te leren en vooral door twee keer in de week de hond zich stampend vol te laten eten. Dat heeft bij mijn hond de snaaizucht bijna weggenomen.

groetjes Helen
Door Netty
#76358
balupa, bedankt voor de tip over kamille thee, ik ga het proberen, mocht het weer nodig zijn.
mevrouw is een paar keer flink aan het "kleien" geweest dus de darmen zijn weer schoon, maar bedankt en groetjes Netty
Door oebaya
#76519
jolly64 schreef: Hij krijgt meer dan hij hoeft aan eten
En ik voer hen 's ochtends en 's avonds
Als hij zijn bak leeg heeft begint hij al
Hij loopt zelfs door het hele huis te zoeken :-\
Hij heeft wel een hyppoallergeen dieet
Dua mag geen botten en kluifjes
Heb wel de nylabone en diverse speeltjes(de kamer ligt er vol mee)
Gr Jolanda
Ben het met Helen eens, dat een stevig aangeleerd commando los in de meeste gevallen toch helpt.
Pens geeft eigenlijk nooit diarree, maar je zou voorzichtig kunnen proberen door kleine beetjes te gaan geven.
En kijk voor kauwdingen eens op de site van bandit. Dat is voer van biologische produkten en die maken ook allerlei kauwdingen. Daar zitten dus geen toevoegingen in, dus zeker het proberen waard lijkt me.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door