Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juud
#754645
Hallo,
Sam krijgt nu een dag of 5 kvv.
Daarnaast krijgt hij probiotica.
Maar hoelang mag/kan ik dat geven???
En áls ik zou willen stoppen; kan dat dan ineens of moet ik dat dan rustig afbouwen??
???
Door geer
#754819
Juud schreef: Hallo,
Sam krijgt nu een dag of 5 kvv.
Daarnaast krijgt hij probiotica.
Maar hoelang mag/kan ik dat geven???
En áls ik zou willen stoppen; kan dat dan ineens of moet ik dat dan rustig afbouwen??
???
Probiotica mag je gerust een tijd lang geven. Eigenlijk is het beter om probiotica een tijdlang te geven. En je mag er ook zo maar weer mee stoppen, je hoeft het niet af te bouwen.
Door Juud
#754986
Hij krijgt het nu pas 1 week. Dus we gaan gewoon nog even door. Ik denk dat ik gewoon door ga totdat de pot leeg is en dan kijk ik even hoe het gaat. ALs het dan zo super blijft gaan dan is dat natuurlijk helemaal TOP!!
:thumbup:
Door Lil
#755047
Heb hier toen wel langzaam afgebouwd, gewoon op het gevoel iedere keer een beetje minder gegeven. Dat ging goed, was bang dat als ik in 1 keer zou stoppen het weer mis zou gaan.
#755565
Ik zou toch heel terughoudend zijn met allerlei toevoegingen, dus tenzij het niet absoluut nodig is gewoon ook niet doen, het lijkt me dat zeker met probiotica, je hond daar gewoon aan went en dus zal ze het nodig gaan hebben voor zijn/haar vertering. Volgens mij kun je dus op die manier een slechte/luie vertering NOG luier maken terwijl je dus juist het tegenovergestelde wil bereiken.

Straks rol je nog van het poedertje in de druppeltjes en is het eind helemaal zoek.
Door karin2
#757829
Probiotica zijn natuurlijke bacterien die je MOET hebben in de darmflora om alles goed te laten verteren .

die bacterien worden vaak samen met slechte bacterien vernietigd bij een AB kuur .
Door Lizzy
#757840
Henk en Donja schreef: Ik zou toch heel terughoudend zijn met allerlei toevoegingen, dus tenzij het niet absoluut nodig is gewoon ook niet doen, het lijkt me dat zeker met probiotica, je hond daar gewoon aan went en dus zal ze het nodig gaan hebben voor zijn/haar vertering. Volgens mij kun je dus op die manier een slechte/luie vertering NOG luier maken terwijl je dus juist het tegenovergestelde wil bereiken.

Straks rol je nog van het poedertje in de druppeltjes en is het eind helemaal zoek.
Ja, dit klopt voor veel supplementen. Maar is zeker niet het geval bij probiotica. Je maakt een spijsvertering er ook zeker niet luier mee. Ik denk dat het tegendeel het geval is.

Je hoeft natuurlijk niet levenslang door te gaan met probiotica, maar kwaad kan het niet. Je voegt iets toe dat van nature al in je lichaam aanwezig is. Maar door allerlei omstandigheden kan het aantal goede bacteriën in de darm afnemen en dan kan een aanvulling heel gunstig zijn. Het enige dat het doet is dat het de darmwerking verbeterd en versterkt en dat heeft weer een weerstandverhogend effect op het hele lichaam.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door