Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#753028
Hoi, zoals jullie weten heeft Fjurdy een te traag werkende schildklier. Gelukkig zit hij nu weer met zijn waardes op een redelijk niveau.

Hij heeft alleen vreselijke haaruitval, zijn ondervacht is op dit moment helemaal weg en nu begint zijn dekhaar ook los te laten, bovendien jeukt hij zich te pletter.
Ik dacht dat dit snel zou verbeteren nadat ik met de medicijnen gestart was maar dit is dus niet zo. Ik weet ook niet hoelang dit nog gaat duren voordat het herstel begint.

Zou ik hem eventueel een supplement kunnen geven ter ondersteuning voor zijn vacht/jeuk en zo ja, wat dan??
Door Timmy
#753632
Meestal verdwijnen de symptomen binnen 2 maanden. Net na het begin van de start van de therapie zie je vaak dat de haaruitval erger wordt en dan ook gepaard gaat met jeuk. Dit komt omdat dode haren en keratine afgestoten worden.
Maar volgens mij ben je al langer bezig met de medicijnen en vraag ik me dus af of dit wel van de schildklier komt. Misschien is er van iets anders sprake, naast de hypothyreoidie. Even langs de dierenarts gaan?

Gr.
Linda
Door tt-tjes
#754070
Ik ben met de medicijnen begonnen op 19 februari, dus eigenlijk pas net iets meer dan 2 maanden. Einde maart heb ik hem weer laten testen en toen waren zijn waardes nog niet hoog genoeg. We hebben toen ook nog afkrabsel laten nemen om er zeker van de zijn dat hij geen mijt oid had.

Vorige week zaterdag heb ik hem weer laten testen en toen zat hij eindelijk boven de minimale waardes.
Ik heb hem vorige week nog een keer helemaal na laten kijken door de DA. Volgens hem was er verder niets met hem aan de hand maar kon het er aan liggen dat hij nu pas boven de minimale waardes zat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door