Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door taksje1
#748066
Sinds een week of vier heeft mijn dwergteckel (8mnd) opgezette tietjes (geen melk) en gedraagd zich in huis als een  diva in een opera vlak voor de finale sterfscene.  Tot nu heeft ze niet gevloeid en reuen toonde weinig intresse. Haar muts is ook niet echt opgezet maar de haartjes eromheen zijn vaak aan elkaar geplakt. Wel is haar buikje van kleur veranderd,  i.p.v. roze, blauw/bruin . Ze heeft geen koorts en buiten is ze de ene keer normaal en de andere keer wil ze alleen gedragen worden als een onzekere puppie (doen we niet). We gaan vrolijk en normaal met haar om en gaan niet mee in haar melodrama, geven wel wat meer afleiding. Zou dit ook iets anders dan stille loopsheid en daaropvolgend schijnzwangerschap kunnen zijn? Ik heb zoveel mogelijk topics hierover gelezen en ook de sites die hierop betrekking hebben. Maar bij stille loopsheid lees ik dat reuen de zaak verklikken en dat gedeelte mis ik een beetje in dit proces. Ik mis mijn vrolijk teckeltje hoor :(. Heeft iemand dit wel een eerder gezien of gehoord??
Door Lizzy
#748452
Proest, een  diva in een opera vlak voor de finale sterfscene?! Hoe verzin je het ;D!

Tja, moeilijk. Het kan, dat dit een loopsheid/schijnzwangerschap is. Ik heb een paar weekjes geleden met een soortgelijk iets gezeten. Linga was totaal zichzelf niet maar ik kon me niet voorstellen dat het schijnzwangerschap was. En toch was het zo.

Maar nou moet ik erbij zeggen: Linga at slecht en was ze dat blijven doen: was ik toch echt naar de DA gegaan. Ik denk dat ik in jouw plaats zekerheidshalve toch even bij de DA langs zou gaan. Beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig.
Door taksje1
#751634
Bedankt voor je reactie Lizzie. Ik stond inderdaad op het punt om naar een DA te gaan, toen er toch verandering kwam in haar gedrag (we waren een paar dagen weg), ze werd zowaar actiever en had er duidelijk zin in. Overigens, eten heeft ze de hele periode wel goed gedaan. Sinds gisteren zijn we terug, de uiterlijke verschijnselen zijn nog wel aanwezig, maar ik houd haar goed in de gaten. Bij een e.v. terugval in gedrag ga ik direct naar de DA.
#751918
Sharel heeft een stille loopsheid gehad, tijdens haar laatste loopsheid.
Ik wist dat ze loops was, omdat haar vulva was opgezwollen.
Ook hield ze zichzelf heel goed schoon, ik vond dus geen enkel druppeltje bloed.
Omdat ik wist dat ze loops was, heb ik haar wel vanaf de laatste dagen van de loopsheid: Utero Vetsum gegeven, om de baarmoeder schoon te maken.

Nou weet jij niet zeker dat ze loops is geweest, maar ik zou het zeker wel in de gaten blijven houden.
Niet alleen haar gedrag, maar ook de lichamelijke veranderingen.

Sterkte met je operazangeres. ::)
Door taksje1
#752743
Ik weet inderdaad niet of ze echt loops is geweest. Gezien haar opgezette melkklieren en gedrag zou je zeggen van wel.   en  (voor zover ik het gezien heb)  :-\  had ze geen opgezette vulva . Nou moet ik wel zeggen dat Beau heel klein is, ze weegt 3 kilo, dus alles is in verhouding . En het is mijn eerste teefje sinds 30 jaar. Het is wennen.  Fijn dat je me attendeerde niet alleen op gedrag maar ook op uiterlijke kenmerken te letten. Maar wees gerust, ik houd haar met argusogen in de gaten want ik ben stapel op dat takkie.
groetjes :).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door