Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#750834
Vanochtend heeft Barney een "epileptische aanval" gehad.
Een maand geleden heeft hij dat ook gehad, ik heb toen contact met Tannetje gehad hierover. Barney is een erg stressgevoelige hond en ik dacht dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Hij moest toen overgeven (kwam veel fijn hout uit) en een paar minuten daarna begon de aanval.
Nu precies een maand later dus weer een aanval.
Hij ging pompen om over te geven. Ed wilde hem mee naar buiten nemen, hij liep gelijk mee (wilde alleen niet gelijk naar buiten de tuin in), heeft uiteindelijk niet overgegeven, maar kreeg dus na enkele minuten weer een aanval.
Nu achteraf gezien waren dit niet de eerste.
Bijna 2 jaar geleden toen wij hier naar huizen gingen kijken (kom uit de Randstad) dachten we dat hij een vergiftiging had, de da hier dacht dat ook, maar ik denk dat hij toen zijn eerste aanval heeft gehad.
En 2x zat hij 's ochtends te piepen in zijn bench en zocht naar eten. Hetzelfde gedrag als hij nu vertoont na de aanval, dus ik ga er nu eigenlijk vanuit dat hij toen ook zo'n aanval heeft gehad.
Hij is vrij snel hersteld erna, maar ruikt wel na zo'n aanval.
Sorry voor dit erg verwarrende verhaal, maar ik moet het echt kwijt.
Een jaar geleden is hij compleet door de molen gehaald, bloedonderzoeken, echo, foto van borstkas, punctie mild en lever, hij bleek toen ziekte van Lyme te hebben.
Hoe raadzaam is het om nu weer dat hele circus door te gaan.
Ik ga zowiezo Tannetje morgen bellen, kan haar op zondag natuurlijk niet bellen en bereiken. Wil het eerst met haar doorspreken voordat ik uberhaupt weer naar mijn eigen da ga, waar ik niet heel veel vertrouwen in heb. En de da liggen hier niet voor het opscheppen.
Weet echt even niet meer wat ik hier mee aanmoet.
Door Ine
#750867
Angelique, matuurlijk ben je geschrokken, zit je met heel veel vragen.
Nu kom ik met een heel nuchtere kijk erop, sla maar, als je boos op me bent! ;) :-*
Zo te lezen zijn de aanvallen niet overdreven sterk/hevig. Daarbij is de frequentie niet hoog.
Misschien dat Tannetje iets voor je kan doen, maar je gewone da zal hooguit (en volgens mij onnodig) een medicijn voorschrijven.
Rustig blijven meis, laat je niet gek maken! :-*
Zeg maar, als ik het helemaal verkeerd heb.
Natuurlijk wens ik je heel veel sterkte en wijsheid en barney een dikke knuf van mij!
(het is wat met die knul ook :-*)
Door Kuszco
#750871
Hoi Angelique. Ik geef Ine helemaal gelijk. Onze Zita heeft in anderhalf jaar tijd twee keer een aanval gehad. Die frequentie is ook niet hoog. Toch ben ik natuurlijk net als jij ook heel erg bang dat het weer terugkomt of erger wordt. Maar ik ben ook heel erg blij dat ik haar nog geen medicatie hoef te geven.
Ik denk dat je de tijd hebt om heel rustig zo veel mogelijk informatie in te winnen en daardoor ook rust te vinden.
En ik hoop voor je dat Barney nu weer heeeeeel erg lang aanvalsvrij zal blijven.
Veel sterkte ermee.
Groetjes Liliane ,Zita en Lotje
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#750915
Dank jullie wel voor jullie reacties. :-*

Ine, jou nuchtere kijk wordt erg gewaardeerd.  ;)
ik wacht gewoon even af wat Tannetje zegt en hou Barney verder gewoon in de gaten.
ik zie gelijk overal spoken (zal de vermoeidheid wel zijn :-[ ), want wat als dit onder een wandeling gebeurt of als hij aan het zwemmen is.
En verder is het gewoon een ongeooflijk rotgevoel. Je ziet die aanval, maar je kan op dat moment niks doen.
Door roefus
#750928
Hee, wat hartstikke vervelend.

En ik kan me best voorstellen, hoor, dat je er enorm van schrikt.
Dat deed ik indertijd ook (ik heb zelf een hond gehad met epiliepsie).

Toch, hij heeft nog jaren goed kunnen leven, met medicijn-gebruik  ;)
En bij Barney is dat wellicht niet eens nodig, als de aanvallen slechts zelden zijn en niet te zwaar.
Tja, mobieltje op zak als je gaat wandelen, voelt toch wel fijn.
Het is de onzekerheid, die soms zo rot voelt: wanneer kun je het verwachten?

Ik hoop in ieder geval dat het allemaal wat meevalt.
Dikke knuffel voor Barney  :-*
Door 202Spots
#750936
Bernie...Wat bedoel je precies met 'n "aanval"???
Neer vallen,met schuim op de bek happen, schudden met lijf en met de poten trappen? (voor 1-3 minuten)
en daarna heel stil liggen en dan omhoog vliegen en onrustig heen en weer lopen?
Of anders?
En waar ruikt ie naar?
sommige honden plassen of poepen tijdens 'n aanval  want hebben ze geen controlle over.

Bloedonderzoek voor epilepsy moet eigenlijk gelijk NA 'n aanval gebeuren om resultaat te zien....
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 29 apr 2007, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#750981
202spots schreef: Bernie...Wat bedoel je precies met 'n "aanval"???
Neer vallen,met schuim op de bek happen, schudden met lijf en met de poten trappen? (voor 1-3 minuten)
en daarna heel stil liggen en dan omhoog vliegen en onrustig heen en weer lopen?
Of anders?
En waar ruikt ie naar?
sommige honden plassen of poepen tijdens 'n aanval  want hebben ze geen controlle over.

Bloedonderzoek voor epilepsy moet eigenlijk gelijk NA 'n aanval gebeuren om resultaat te zien....
Omvallen, schokken en vreselijk kwijlen, fietsen met poten en weer opstaan, dit alles in hooguit 1 minuut. Daarna nog even (paar seconden) verdwaasd rondkijken/lopen en dan is er niks meer aan de hand. Hij heeft dan wel honger erna en hijgt nog na.
Hij heeft geen ontlasting laten lopen. Dat deed hij na de aanval op de normale manier.
Raar ruiken, ja ik weet niet echt waarnaar, kan misschien ook van het kwijl zijn?
Door tieneke
#751002
Wat vreselijk vervelend om die aanval te zien en na medisch onderzoek etc blijkt er niets aan de hand te zijn.
Sterkte in ieder geval want dit is echt waardeloos als je je hond zo ziet  :-X
Door karin2
#751011
wat naar voor je als je je hond moet zien tijdens zo'n aanval  :'(

ik hoop dat ze zeldzaam blijven de aanvallen .

misschien is het hier al vernoemd maar er is ook een website over epilepsie bij honden (weet ff de link niet :s) dacht dat het van een BP lid was ???

sterkte voor jou en een dikke knuf voor Barney  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door