Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#750268
Toen Beau nog brokken at, spuugde hij regelmatig 's nachts, minimaal 1 keer per week. Toen we op KVV zijn overgegaan, is het nog maar zelden voorgekomen.

De laatste weken heeft hij weer regelmatig 's nachts gespuugd, ook weer gemiddeld 1 keer per week. Ook komt het vaak voor dat hij 's ochtends gras eet. Nu zijn we sinds een paar weken volledig aan het BARF-en met de honden. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Beau krijgt 's ochtends zijn maaltijd spier- of orgaanvlees, eind van de middag de RMB-maaltijd. Tussendoor huttenkase met groentemix en 's avonds voor het slapen gaan een paar kleine stukjes kaas (iniemini-blokjes), om de lege maag tegen te gaan.
Door Lizzy
#750399
Ja, dat zou best kunnen, dat het daar mee te maken heeft. Versvlees verteerd toch even heel anders dan BARF. Persoonlijk denk ik dat je heel voorzichtig eens een begin moet maken met Beau op afwisselende tijdstippen te gaan voeren, zoals Mogens Eliasen dat aanbeveelt. Heb je dat boek, van Eliasen?
Door *Natasja*
#750509
Lizzy schreef: Ja, dat zou best kunnen, dat het daar mee te maken heeft. Versvlees verteerd toch even heel anders dan BARF. Persoonlijk denk ik dat je heel voorzichtig eens een begin moet maken met Beau op afwisselende tijdstippen te gaan voeren, zoals Mogens Eliasen dat aanbeveelt. Heb je dat boek, van Eliasen?
Nee, dat boek heb ik niet. Maar denk je dat daar het nachtelijk spugen mee overgaat, met afwisselende eet-tijdstippen?
Door Lizzy
#750796
*Natasja* schreef: Nee, dat boek heb ik niet. Maar denk je dat daar het nachtelijk spugen mee overgaat, met afwisselende eet-tijdstippen?
Nou, die kans is er wel ja. 100% garantie heb je natuurlijk niet. Maar het is het proberen waard. Overigens kun je hem, ter ondersteuning, misschien ook probiotica geven.
Door *Natasja*
#750802
Lizzy schreef: Nou, die kans is er wel ja. 100% garantie heb je natuurlijk niet. Maar het is het proberen waard. Overigens kun je hem, ter ondersteuning, misschien ook probiotica geven.
Ok, ga ik vanmiddag de maaltijd wat later geven, én hem daarnaast probiotica geven.

Ik moet er ook nog even bij vermelden dat hij vanaf 2 weken tot een paar dagen geleden niet echt lekker in zijn vel zat. Hij at goed, zijn ontlasting was goed, maar verder was hij niet heppie, wat lusteloos. Dat kan natuurlijk door de warmte komen, maar ik begon toch wat ongerust te worden. Gelukkig is dat sinds een paar dagen weer over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door