Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Mystic Moonlight
#750247
Vandaag net zijn menu weer gemaakt, hij weegt inmiddels 13 kilo en is 10 weken oud.
Ik ben uitgegaan van ongeveer 7%.
Alleen van de aankomende week heb ik de hoeveelheid erbij gezet omdat hij enorm groeit en ik dus wekelijks hem moet wegen om de grammetjes weer aan te kunnen passen voor de volgende week:

WEEK 1

Maandag:

250 gram Pens (Schaap)
250 gram Spiervlees (Paard)
200 Kipkarkas
200 Kippennekken


Dinsdag:

900 gram Vleesmix 60% Rundspiervlees 20% Kipkarkas en
20% Pens.
Biogarde Yoghurt
Macaroni


Woensdag

900 gram Spiervlees Snippers (Rund)


Donderdag

450 gram Visprodukten
450 gram Haaskarkas


Vrijdag

200 gram Kippennekken
500 gram Penslappen (rund)
200 gram Kipkarkas


Zaterdag

900 gram Vleesmix Rund/Schaap/Geit spiervlees- kopvlees en
orgaan.
1 Eendagskuiken


Zondag

100 gram Kipkarkas
400 gram Smuldier Compleet
400 gram Organen



WEEK 2


Maandag

Vleesmix 60% Rundspiervlees 20% Kipkarkas en 20% Pens
Biogarde Yoghurt
macaroni


Dinsdag

Kippennekken
Schapenvet
Kipkarkas
Lever


Woensdag

Vleesmix Rund/Schaap/Geit spiervlees, kopvlees en orgaan
1 Eendagskuiken


Donderdag

Hert/Ree Spiervlees
Visprodukten


Vrijdag

Konijnkarkas
2 Kwartels


Zaterdag

Kippennekken
Schapenvet
Smuldier Compleet


Zondag

Spiervlees Snipper (rund)
Parelhoen

Hij doet het momenteel nog heel erg goed op dit menu, maar als er aanpassingen nodig zijn dat doe ik dat.
Ontlasting is prima evenals de vertering van de botten, enkel krijgt hij een hele kippennek (gaat ook goed met zelf kraken, anders mep ik ze plat) en kipkarkas heeft hij ook geen enkele moeite mee nu om zelf te kraken.
Hij is lekker gevuld  maar niet TE dik, zijn ribben zijn nog te zien als hij loopt.
Verwacht gewicht als hij volwassen is: ongeveer rond de 50 kilo.
Door Lizzy
#750250
Ik heb de percentages van de eerste week uitgerekend en kom op :

25% vleesbot
52% spiervlees
23% orgaanvlees

Persoonlijk zou ik je aan willen raden om meer vleesbot en minder spiervlees te gaan voeren. Je afwisseling ziet er perfect uit! Ja, zoals je weet ben ik een voorstander van groente, ook voor pups, maar als je dat niet wenst te voeren: probeer zeker zoveel mogelijk te blijven afwisselen in diersoorten, zoals je nu doet. Zelf zou ik geen macaroni voeren. Dit is echt compleet nutteloos voor je pup. Mocht je al iets van granen willen voeren, dan voer je het beste af en toe wat geweekte vlokken (havermoutvlokken ofzo). Of wat zilvervliesrijst. Maar macaroni is alleen maar koolhydraat, zonder nuttigs.
#750257
;) O.K. bedankt.

Groente krijgt hij af en toe wel mee als wij gaan eten evenals fruit (vind hij heerlijk), macaroni zal net 100 gram zijn wat hij krijgt dus niet zoveel...
Ik had mijn percentage's uitgerekend in:

Spiervlees
Bot
Orgaan
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door