Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door diyou
#747504
Ben nieuw hier en zit met een probleem.
Heb een west highland white terrier pup van 7 maanden oud.
Hij is een zeer lastige eter, kreeg bij de fokker royal canin, maar al vlug at hij bijna niets.
Ben toen op internet gaan zoeken en heb toen hele goede dingen gelezen over vers.
Heb hem toen na 10 weken omgezet naar kvv.
Ging in het begin goed maar na een paar dagen lust hij het weer niet, ben begonnen met enegique en Duck en wisselde dat af. S,morgens at hij het helemaal niet en ben toen weer brok gaan geven ( cavom ) wat ik heel jammer vind. En s,avonds kvv.
Sinds 4 weken krijgt hij carnibest, hij lust alleen de eend rijst variant maar heeft er ontzettende vieze weke poep van.
Hij ziet er goed uit, niet te dik en niet te dun.
Moet ik nu gewoon doorgaan met de carnibest? of toch maar weer terug naar een ander merk?
Liefs ging ik weer helemaal over op kvv maar dan eet hij nog minder.

Groetjes Desiree
Door diyou
#747955
Hoi Tinker

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!
Maar wil het zo graag goed doen, en ben meteen bezorgd als die niet goed eet.
Een pup heeft toch voldoende voeding nodig?!
Als ik hem dan zie als die naar zijn bakje loopt en vervolgens heel teleurgesteld weg loopt als die het niet lust. :'(

Groetjes Desiree
Door Mevroi Kruim
#748031
Zeker heeft een pup voldoende voedsel nodig, maar hij valt echt niet gelijk dood om als hij een keer, of twee keer, een maaltijd overslaat hoor  ;)
En een hond van 7 maanden kan best al eens een dagje niks of heel weinig eten, dat is echt geen piepjonge puppy meer. Bovendien gaat op die leeftijd de groei vaak ineens minder snel, gaan de hormonen opspelen (voorjaar!) en dat alles bij elkaar maakt dat hij dan gaat zeuren over z'n eten.

Toen Kátur destijds met die fratsen begon ging hij gelijk op 0-dieet. Zoals Tinker beschrijft, maar dan nog wat radikaler: eten voor de neus, niet eten? dan de volgende maaltijd ook overslaan. Of de volgende 2 als het nodig is. Toen lustte hij ineens weer veeeeeeel meer  ;D en als hij dat tegenwoordig heeft krijgt hij ook een dag of 2 niks. Hij is in puike conditie dus een paar dagen niet eten kan hij makkelijk aan.

Ik ben het met Tinker eens: op deze manier maak je een moeilijke eter, uit overbezorgdheid. En je bent niet de enige hoor, niet alleen honden- of katten-eigenaren maar vooral ook moeders hebben daar vaak last van. Bekijk het allemaal maar wat nuchterder, neem een beetje afstand, en zeg de mantra op: ikdoehetbestevoormijnhond ikdoehetbestevoormijnhond ikdoehetbestevoormijnhond ikdoehetbestevoormijnhond  ;D ;D ;D
Door diyou
#748120
Bedankt allemaal!

Ga me inderdaad maar wat harder opstellen!! Moeilijk!!!!
En duck en energique ligt nog een hele la in de diepvries van vol!!
Heb net nog rodi en smuldier bijgehaald!! Ben benieuwd straks! ;)

Gr. Desiree
Door bloemetje
#748123
[quote="Tinker"]
Het valt ook niet mee ;) Toen ik mijn eerste Cavalier kocht at ze bij de vorige eigenaren alleen maar brood met smeerworst,uiteraard vond ik dit geen goed menu voor een hond van toen 14 maanden oud.We togen daarop naar de winkel en kochten de duurste brokken die ze hadden staan,Eukanuba,en dachten haar daarmee eens flink te gaan verwennen ::)  ;) .Nou mis!Dat at ze echt niet,dus toen maar een schepje blikvoer erdoor en dat ging toen al beter,maar ze sloeg geregeld maaltijden over omdat ze gewoon weigerde.Nou ben ik ook weer niet zo bikkelhard hoor,dat ik steevast mijn poot stijf hou.Dus toen info gezocht en gevonden op het Cavforum en daar attendeerde met mij op kvv,ik had er werkelijk nog nooit van gehoord,maar het hele verhaal sprak mij wel erg aan.Dus ik ook naar de dierenwinkel en gevraagd of ze wisten wat Energique was,ja dat wist ze en verkocht me een paar doosjes.Thuis gekomen was het feest,ze vond het heerlijk dus toen zijn we dat maar blijven geven.Inmiddels voeren we diverse merken kvv en heeft ze al twee jaar geen maaltijd meer overgeslagen.Misschien is het voor jou op dit moment handiger om een kvv te gaan geven die in porties van 100 gram is verpakt,zoals Energique,Rodi,Duck,want dan hoef je niet gelijk zo'n kilorol zoals bij CB te ontdooien.Maar om je hond niet in verwarring te brengen zou ik er geen brokken meer bij geven,dan heeft hij die optie iig niet meer en als ie alleen nog maar kvv krijgt dan valt vanzelf  een keer het kwartje. ;) :D succes!

[/quote]

Goeie ouwe tijd  :D

Desiree, trap er niet in hoor! Niet beginnen aan voeren en dergelijke. Bak neerzetten en weglopen. 10 minuten laten staan en bak weer weghalen!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door