Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#744143
Robbie heeft nu al sinds een week of 2 dat hij 's nachts zijn voer uitbraakt.
Hij krijgt omstreeks 19:00 uur zijn eten en tegen 05:00 uur komt het er dan netjes weer uit.
Het zijn niet alleen de RMB's die weer naar boven komen maar ook pens blijft niet zitten.

Hij is niet ziek, vreet alles ook netjes weer op  :P
Hij is ook geen beginnende Barfer want hij krijgt nu ondertussen al 2 jaar Barf.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en wat ik eraan kan doen?
Door Boefke
#744319
Een tijdje wat kleinere porties en wat vaker voeren? Twee weken vind ik best wel lang als het echt iedere keer is. Voer je sinds kort misschien iets nieuws?
Door Robian
#744385
Nee, eigenlijk heb ik niets veranderd.
Hij heeft soms ook wel eens een paar dagen dat er niets uitkomt.  ;)

Het is ook niet dat hij zwaar staat te kokhalsen. Hij staat op en ...floep.. daar ligt het.
Bijna compleet geruisloos. Hij zit voor de tijd ook niet te smakken.
(Hij slaapt bij ons op de slaapkamer en als hij maar iets te veel draait ben ik al wakker.)

Nou moet ik wel zeggen dat Rob wel mijn zorgen kindje is. Brokken verdraagt meneer bijvoorbeeld helemaal niet. Dan wordt hij onmiddellijk een spuitgast (van voor en achter)

Kleinere porties zal wat moeilijker worden aangezien de porties al klein zijn. (klein hondje he)
Misschien dat ik hem 's morgens wat kvv ga geven en 's avonds zijn normale hap.
Hij kan best een pondje meer op z'n ribbetjes dus dat is geen probleem.
Door Lizzy
#744866
Ik heb werkelijk geen idee.... Kan het een virusje zijn? Misschien kun je wat extra probiotica geven en een paar daagjes Okugest. Dat kan in ieder geval geen kwaad. Raar hoor! Vooral ook omdat het zo veel later is, dat hij het eruit braakt!
Door Robian
#744976
Lizzy schreef: Ik heb werkelijk geen idee.... Kan het een virusje zijn? Misschien kun je wat extra probiotica geven en een paar daagjes Okugest. Dat kan in ieder geval geen kwaad. Raar hoor! Vooral ook omdat het zo veel later is, dat hij het eruit braakt!
Ik denk zelf niet aan een virusje. Hij gedraagt zich niet ziek  :g:

Ik had even het idee dat het misschien aan het verteren van bot zou kunnen liggen.
Maar die vlieger gaat niet op omdat hij ook de pens eruit gooit.
Vannacht zijn trouwens de eendenekken normaal blijven zitten.    :-X

Ik ben niet overdreven bezorgd of zo, ik vind het alleen zo vreemd.

Ik zal hem wel weer een tijd aan de probiotica en okugest zetten. Net zoals je zegt, dat kan geen kwaad.
Door Femke
#744983
het geruisloos 'eruit gooien' dat ken ik van Loebas wel, maar hij doet dat vaak direct na de maaltijd omdat hij te grote stukken inslikt.
Je hoort bijna niks, hij staat op en er ligt een berg eten.

Hij deed dat trouwens ook altijd toen we nog KVV voerden.

Maar ja, bij Robbie zijn er toch al een paar uren (bijna 12!!) verstreken, dan is het een heel ander verhaal.
Ik weet niet hoe lang een barfhap normaal in de maag blijft?
Door Robian
#745060
Femke schreef: Maar ja, bij Robbie zijn er toch al een paar uren (bijna 12!!) verstreken, dan is het een heel ander verhaal.
Ik weet niet hoe lang een barfhap normaal in de maag blijft?
Geen idee, maar de stukken pens waren nog behoorlijk herkenbaar  :P

Heerlijk trouwens, wakker worden met een halfverteerde penslucht in je neus  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door