Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Prince01
#744364
Heey heey
ik heb een paar vraagjes,
ik wil me hond laten overzetten op kvv ik heb al wat gegven paar pakjes maar, ik heb ook nog een halve ton voer staan ekanuba, die wil ik eerst nog op maken .
me eerste vraag
-Kan ik bijv 3 dagen kvv en 4 dagen brok geven

- me hond is een boerenfox weeg ongveer 13 kilo en ong 38cm schofthoogte hoeveel plakken zal ze dan moeten hebben per dag.

- kan ik ook nog ander voer er bij geven zoals kippenekken, eiren, kippenpoten, en ribben van schaap moet het van een lam of schaap zijn die ribben,

- hebben jullie nog tips adviezen voor me. en nog vraagje over pens geven kan je gewoon zo hele geven van 500 gram, of moet dat verdelen,

- en kan ik bijv eert ook een plak kvv geven dat ze vlees op heeft en niet zo bevlees bot geven van die lamsribben, tenminste als er weinig vlees aan zit

dat waren zo me vragen denk wel
hoop dat jullie me kunnen helpen
Groetjes  ::)
Laatst gewijzigd door Prince01 op di 17 apr 2007, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#744957
[quote="Damm"]
Heey heey
ik heb een paar vraagjes,
ik wil me hond laten overzetten op kvv ik heb al wat gegven paar pakjes maar, ik heb ook nog een halve ton voer staan ekanuba, die wil ik eerst nog op maken .

asiels zijn er blij mee  :D

me eerste vraag
-Kan ik bijv 3 dagen kvv en 4 dagen brok geven
Ja, dat kan.

- me hond is een boerenfox weeg ongveer 13 kilo en ong 38cm schofthoogte hoeveel plakken zal ze dan moeten hebben per dag.
Dat ligt eraan. Normaal houdt men zo'n 2% - 4% van het lichaamsgewicht aan. Kwestie van uitproberen en goed kijken naar je hond!

- kan ik ook nog ander voer er bij geven zoals kippenekken, eiren, kippenpoten, en ribben van schaap moet het van een lam of schaap zijn die ribben,
De nekken, eieren kan prima. De poten en de ribben zou ik mee wachten totdat je volledig kvv voert en ze de nekken goed kraakt en verteerd! Lees het document over het eten van botten in de bibliotheek voor meer info.

- hebben jullie nog tips adviezen voor me. en nog vraagje over pens geven kan je gewoon zo hele geven van 500 gram, of moet dat verdelen,
Ja hoor dat kan. Maakt niet uit. Niet al te vaak geven naast de kvv (orgaanvlees zit ook al veel in kvv) af en toe is prima.

- en kan ik bijv eert ook een plak kvv geven dat ze vlees op heeft en niet zo bevlees bot geven van die lamsribben, tenminste als er weinig vlees aan zit
Lamsribben zou ik niet doen denk ik. Zie mijn reactie hierboven. Maar op zich zou het wel kunnen. Heel voorzichtig zijn met lamsribben hoor! Zeker nooit enkele ribben geven.

dat waren zo me vragen denk wel
hoop dat jullie me kunnen helpen
Groetjes  ::)


[/quote]

Ik hoop dat ik ze goed beantwoord heb!  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door