Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#737047
Ik heb een probleempje met onze Riesepies. Hier thuis (waar gewoon centrale verwarming is) drinkt ze erg veel. Vele malen per dag staat ze te slobberen. Ik ben al overgestapt op een seniorenbrok(jaja droge doodgekookte muk)en dat scheelt al wel iets. Rauwe voeding is voor deze ouwe bes geen optie. Heb,zoals enkelen van jullie wel weten,alles geprobeert maar ze blijft er van overgeven. Wat me nu opvalt is dat ze op de camping veel en veel minder drinkt.Daar is ze de hele dag buiten,en als ze s'avonds een paar uurtjes binnen is, brand daar alleen een oliekacheltje.Zou het aan de droge lucht van de cv kunnen liggen,of zou er toch iets anders aan de hand zijn. De DA wil haar wel gaan testen op suiker en nierfalen enz.Maar ze is verder in prima conditie en ik krijg de indruk dat het dus aan de luchtvochtigheid ligt.Wat denken jullie?
Door conleeuw
#737069
[quote=""inge""]
Ik heb een probleempje met onze Riesepies. Hier thuis (waar gewoon centrale verwarming is) drinkt ze erg veel. Vele malen per dag staat ze te slobberen. Ik ben al overgestapt op een seniorenbrok(jaja droge doodgekookte muk)en dat scheelt al wel iets. Rauwe voeding is voor deze ouwe bes geen optie. Heb,zoals enkelen van jullie wel weten,alles geprobeert maar ze blijft er van overgeven. Wat me nu opvalt is dat ze op de camping veel en veel minder drinkt.Daar is ze de hele dag buiten,en als ze s'avonds een paar uurtjes binnen is, brand daar alleen een oliekacheltje.Zou het aan de droge lucht van de cv kunnen liggen,of zou er toch iets anders aan de hand zijn. De DA wil haar wel gaan testen op suiker en nierfalen enz.Maar ze is verder in prima conditie en ik krijg de indruk dat het dus aan de luchtvochtigheid ligt.Wat denken jullie?
[/quote]Inge, als zij meer drink dan normaal dan zou ik het toch laten controleren bij een dierenarts, is het een teef die nog intact is.... dan kan dat duiden op een baarmoeder onsteking, maar er zijn ook andere redene voor een hond om veel te gaan drinken. Als ze altijd al veel heb gedronken, dan zou het inderdaad van de verwarming kunnen komen, maar als het iets nieuws is, dan zou ik het zeker laten nakijken ;)
Door "inge"
#737072
conleeuw schreef: Inge, als zij meer drink dan normaal dan zou ik het toch laten controleren bij een dierenarts, is het een teef die nog intact is.... dan kan dat duiden op een baarmoeder onsteking, maar er zijn ook andere redene voor een hond om veel te gaan drinken. Als ze altijd al veel heb gedronken, dan zou het inderdaad van de verwarming kunnen komen, maar als het iets nieuws is, dan zou ik het zeker laten nakijken ;)
Ik ben bezig een paar zaken uit te proberen. Als de drinkbak in de keuken staat,drinkt ze echt vaak. Maar als ik de bak in de tuin zet,en ze kan er naartoe wanneer ze wil,raakt ze hem nauwelijks aan. Ik ga eerst eens proberen haar gewoonte gedrag te doorbreken. In de regel durf ik heel goed op mijn eigen gevoel af te gaan,en mijn gevoel zegt nog niet dat ze iets mankeert. Maar ik hou het wel in de gaten natuurlijk.
Door Lizzy
#737086
Heb je enig idee hoeveel ze drinkt? Een normale hoeveelheid per etmaal is 50 ml per kg lichaamsgewicht. En dat is ongeveer wel voor de hond die brokken eet. Als ze daar boven zit, zou ik sowieso naar de DA gaan om haar bloedwaardes te laten controleren.
Door "inge"
#737129
Lizzy schreef: Heb je enig idee hoeveel ze drinkt? Een normale hoeveelheid per etmaal is 50 ml per kg lichaamsgewicht. En dat is ongeveer wel voor de hond die brokken eet. Als ze daar boven zit, zou ik sowieso naar de DA gaan om haar bloedwaardes te laten controleren.
Ik ga die hoeveelheid eens uitmeten. Ze zou dan zo'n 1.75 liter mogen drinken per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door