Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#733773
:( Nee, echt lekker gaat ie nog niet met Rosco. De diarree hebben we onder de knie maar onder de wond op zijn voorpoot (4 weken geleden hechtingen ivm glas) zit nu een grote bult. Die heb ik vorige week al laten zien aan de DA die vertelde dat het een bloeduitstorting zou zijn. Moet met 2 a 3 weken over zijn. Bult wordt groter en als hij veel gerend heeft kreupelt Rosco. Dan doe ik er een icepack omheen. Nu heeft hij ook nog een wondje onder zijn kin (kaal rooieg plekje) en ik vermoed dat hij visite heeft gekregen van de oormijtjes van de kat.  :'( :'(
Door tiny
#733776
Dat kale rooie plekje, is dat wat jullie een hotspot noemen? Nu smeer ik er bachbloesemcreme op maar zodra het tubetje open gaat vliegt Rosco de bench in. Dus het doet hem wel zeer. Gisterenavond zat er nog een korstje op. nu niet meer. :-\
Door Lizzy
#733881
Getsie, wat een toestanden... Zit er geen glas meer in de wond, waar nu de bult zit? Is de bult warm? Geen abces geworden? Je zou hem misschien wel wat vitamine C kunnen geven. En eventueel wat andere weerstandverhogende middelen zoals Echinacea Extra Forte van Bloem. Daar zou je de hotspotplek ook mee kunnen deppen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door