Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullen
#728676
Kennen jullie dit?
Onze Daisy zit nu ongeveer een zes to acht weken voor de (tweede)loopsheid en vertoont verschijnselen van overgevoeligheid op de huid.
Dit is heel vervelend, want het is een hond die graag aangehaald wil worden maar als ik ze aai lijkt het wel pijn te doen.
Soms is het zo erg dat ze net als een paard die een vlieg weg wil jagen met haar huid trilt.
Ze raakt hiervan ook in de war, want kroelen met de baas was lekker, maar nu dus even niet.
Bij haar eerste loopsheid had ze dit ook, wat ons had doen besluiten Daisy zo snel mogelijk te laten sterilseren.
Jammergenoeg werd ze daarna schijnzwanger en nu dit dus over is lijkt ze gelijk weer in de aanloop naar de loopsheid te geraken zodat snelle sterilisatie nu geen optie is.

De vraag is nu, kennen jullie dit?
Door charmed
#728684
Hoi,

Ik heb wel een sheltie die had voorheen altijd na de loopsheid dat ze jeuk begon te krijgen (door hormonen) ze was dan ook helemaal rood van de huid, maar dat je haar niet aan kon raken, dat weer niet. De rode plekken raak je uiteraard niet aan, maar de rest kon je haar gewoon aanraken. Bij haar was het door een homeopatisch middel te verhelpen.

Zij is inmiddels op 11 jarige leeftijd gesterriliseerd omdat ze een fikse baarmoeder ontsteking had. Ze heeft het gelukkig niet weer gehad na de sterrilisatie. De dierenarts zei ook dat het een hormonenkwestie was. Het was ook elke keer na de loopsheid.

Hoe oud is ze eigenlijk en hoe ziet haar cyclus eruit? Om de hoeveel maanden is ze loops?

Gr. jacqueline
Door Bullen
#728707
Hoi Jacqueline,


Daisy is nu 11 maanden oud. Dit wordt haar tweede loopsheid, de eerste was op precies 6 maanden en er vanuit gaande dat ze nog een aantal weken van de loopsheid zit is dat dus weer na 6 maanden.

Groetjes Corrie
Door Wendy (boxer gek)
#729903
Een hond van kennissen heeft ook last van d´r huis als ze loops is.
Zo erg dat er een gedeelte van de vacht heel dun tot kaal wordt. Het lijkt dan net of d´r voor en achterpoten geschoren zijn.
Na de periode verdwijnt dit weer, en nu ze drachtig was had ze dit dus ook.

En het komt gewoon weer netjes terug hoor.
Het is ook door de da onderzocht, en die zei ook dat het puur door een reactie van de hormonen komt.
Door Drijver
#919453
Het topic is bijna een jaar oud maar ik ben benieuwd of er intussen mensen zijn die iets op het jeukprobleem gevonden hebben.
Ik heb namelijk ook een teefje die nu voor haar loopsheid zit en erg gevoelig is op de huid. Krabben en poetsen en geen vlo te zien.
Bij de vorige loopsheid had ze het ook kan ik me herinneren, het is toen wel weer overgegaan maar ik wil er nu graag concreet iets aan kunnen doen.
De loopsheden daarvoor verliepen overigens zonder noemenswaardig gekrab.
Door bloemetje
#919461
Ik heb het weleens gehoord van een kennisje die haar teefje ook altijd jeuk had na de loopsheid.
Zij deed haar altijd ontgiften met groene leem.

Mijn teefje voelde zich ook altijd erg naar en piepte altijd tijdens en vlak na de loopsheid. Zo vervelend dat ik haar uiteindelijk rymadil heb moeten geven. Ik heb haar ook laten steriliseren. Ze is er erg van opgeknapt.
Door Drijver
#919555
bloemetje schreef: Ik heb het weleens gehoord van een kennisje die haar teefje ook altijd jeuk had na de loopsheid.
Zij deed haar altijd ontgiften met groene leem.
Ik ben met haar inderdaad gisteren begonnen met een kuurtje groene leem. En ik ga haar nu dagelijks wat extra zalmolie geven.
Meer tips zijn welkom.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door