Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yves
#725314
Yves heeft 6 weken paardenriblappen, calcium/magnesium en groente gehad. En de jeuk aan zijn teentje en bek is voorbij. Nu moet ik dus verder maar ik weet niet helemaal hoe.

Is het de bedoeling dat ik paardenvlees blijf geven en daarnaast een andere eiwitbron (dacht zelf aan kip)?

Mag ik alles van kip geven (ei, orgaan)?

Hoelang moet ik kip blijven geven en wanneer mag ik de derde eiwitbron gaan geven (bijvoorbeeld hert)?

Ik heb zelf een vermoede dat de jeuk of door geitenvlees of door de nieuwe groentemix kwam. Wannneer kan ik een van deze twee dingen uitproberen?

Alvast bedankt!
Gabriela
Door Ine
#725329
Zelf zou ik eerst 1x iets geven en dan weer een week wachten.
Ik zou ook beginnen met de dingen te geven, waarvan ik niet verwacht, dat hij allergisch is.
Dus zoals jij het beschrijft, zou ik deze week 1x een kipmaaltijd geven en over een week bv. lam.
Maar ik hoop, dat er mensen zijn met meer ervaring met eliminatiediëten.
Door nelis
#725383
Ik wou dat ik zelf zo ver was! We zitten nog niet eens halverwege het eliminatiedieet en zien nog steeds symptomen.

Wat ik zelf had bedacht is het volgende: na een succesvol (symptoomvrij) eliminatiedieet wil je eigenlijk maar 1 ding weten: wat de ellende heeft veroorzaakt.

Daar kom je achter door het 'verdachte' ingredient te geven. In jouw geval kies je dan voor geitenvlees of voor de groentemix (dus niet allebei). Als de symptomen terugkomen, dan weet je dat het daar inderdaad door kwam. Zie je geen symptomen dan kies je het 2e verdachte ingredient.
Zodra je symptomen ziet, dan stop je meteen met het bewuste ingredient en ga je terug naar het eliminatiedieet.

Krijg je op zowel geitenvlees als groentenmix geen symptomen, dan heeft het daar niet aan gelegen en kun je verder gaan met 'zoeken'.

Krijg je wel symptomen dan ga je net zo lang terug naar het eliminatiedieet tot alle symptomen weer weg zijn. Pas dan kun je door naar de volgende eiwitbron.
Door Lizzy
#725388
Ik raad je aan om echt maximaal 1 maal per week iets nieuws toe te voegen. En je kunt natuurlijk nu gelijk geit gaan toevoegen. Als het daar aan ligt, dan krijg je zeker een reactie. Als dat een reactie geeft: moet je het weer even uit je menu halen, wachten tot de boel weer rustig is en het volgende toe voegen. Als je nu gewoon even wat dingen toe wil voegen om je menu wat uit te breiden zodat hij weer wat meer voedingsstoffen binnen krijgt: dan kun je natuurlijk eerst beginnen met dingen toe te voegen waarvan je niet verwacht dat er een reactie op komt. Zoals kip bijvoorbeeld. Dan eet hij in ieder geval paard + kip. Je kunt dan alles geven, de vleesbotten en het orgaan maar ei zou ik zelf even apart doen. Als je dat een weekje geeft, dan kun je hert gaan toevoegen. Als daar ook geen reactie op komt, dan kun je nog 1 diersoort toevoegen waar je geen reactie op verwacht. Als je dan vier diersoorten voert waar je hond het goed op doet: dan kun je de voedingsmiddelen toe gaan voegen waar je wel een reactie op verwacht. Krijgt hij dan een reactie: dan kun je in ieder geval terug naar een situatie waarbij hij al weer vier diersoorten eet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door