Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#716836
Boy die normaal alles at en sinds hij bij ons is geen! last meer had van overgeven en diarre heeft nu problemen met het eten van rauw.
Hij kots alles er weer uit, we geven al kleine beetjes en ik heb geprobeerd het te koken, dan blijft het er inderdaar in.
Gisteren geprobeert kippemaagjes, twee at hij er op de derde wilde hij al niet meer en toen kwam de rest er ook uit.
Ben op het moment vertwijfeld, kan het aan zijn medicijn gebruik liggen??
de extra vitamine heb ik al weggelaten de pijnstillers is met twee keer daags al een minder.
Verder maakt hij een goede indruk, is niet ziek, is fitaal en allert,

ik weet het even niket meer.
alles wat rauw is komt eruit.
Tannetje kan het aan de hoksey liggen???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#716874
Ik vrees dat ik de pijnstillers het eerste de schuld zou geven. Die kunnen erg slecht voor het maagslijmvlies zijn.
Welke geef je nu?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#716905
Ik zou het (licht) koken of malen. Best kans omdat hij natuurlijk niet 100% gezond meer is te noemen dat de maag moeite heeft met grote stukken en/of rauw. Ik zou 'm daarnaast, omdat het nu wat twijfelachtig is of hij alles wel opneemt een vitamincomplex erbij geven.
sterkte :-*
Door Mevroi Kruim
#716922
Arme Boy  :-\

Nou en of je je beroerd kunt gaan voelen van pijnstillers!
Een maagbeschermer is dan echt een must, en misschien iets tegen de misselijkheid.
Bij mensen wordt iig aanbevolen om veel kleine maaltijden te eten, of dat voor honden ook een goed idee is weet ik niet maar ik zou de neiging hebben om iig hele kleine hoeveelheden te geven met forse tussenpozen en uit te kijken met vet.
Beterschap voor Boy!  :-*
Door senadance
#716930
Hitam schreef: Ik vrees dat ik de pijnstillers het eerste de schuld zou geven. Die kunnen erg slecht voor het maagslijmvlies zijn.
Welke geef je nu?
Hallo Tannetje,

hij krijgt

twee keer daags fortral 50 mg, dit was eerst drie keer daags we hebben geminderd en eigentlijk geen verandering bij hem gemerkt
een keer daags piroxicam, mischien deze helemaal weglaten en verder het met maar nu een keer daags de fortral pijnstiller proberen??
de vitamine heb ik ook al gestopt.
de Hoxley natuurlijk niet!!!die gaat gewoon drie keer daags door.

HELP!!
Laatst gewijzigd door senadance op wo 28 feb 2007, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#717073
senadance schreef: Hallo Tannetje,

hij krijgt

twee keer daags fortral 50 mg, dit wad eerst drie keer daags we hebben geminderd en eigentlijk geen verandering bij hem gemerkt
een keer daags piroxicam, mischien deze helemaal weglaten en verder het met maar nu een keer daags de fortral pijnstiller proberen??
de vitamine heb ik ook al gestopt.
de Hoxley natuurlijk niet!!!die gaat gewoon drie keer daags door.

HELP!!
Ik zou niet zomaar stoppen met de pijnstillers, tenslotte heeft Boy die nodig om geen pijn te hebben.

Fortral is een opiaat, een hele sterke pijnstiller. Bij de bijwerkingen staat misselijkheid genoemd.
Piroxicam is een NSAID, daarvan is bekend dat ze flinke maagpijn kunnen veroorzaken  :-X :-X maar een maagbeschermend middel helpt daar wel tegen.
Door senadance
#717096
wat zouden we kunnen nemen daartegen???

maagbeschermer??

ik weet het soms niet,we hebben geen verschil bij hem gezien toen we de dosering van twee naar drie hebben gezet.
Hij is allert, hij is behoorlijk mobil en loopt niet mank.
Het is zo moeilijk :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door senadance op wo 28 feb 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#717113
Achossie, meisje toch  :bigarmhug:

De da kan maagbeschermers voorschrijven, ik zou ff contact opnemen. NSAID's (non-steroid anti-inflammatory drugs, oftewel niet-steroide ontstekingsremmers) zoals bv Ibuprofen en ook Prioxicam, verhogen de maagzuurproductie. Daardoor wordt de maagwand aangetast (maagzweren). Da's echt niet leuk weet ik uit ervaring. Er bestaan middelen die die werking weer tegengaan. Voor mensen is de meest voorgeschreven tegenwoordigt Pantozol, dat heb ik net 4 weken geslikt. Zo te voelen is de maagzweer weer weg.

Als Boy last heeft van pijn in z'n maag dan kan Pantozol helpen, is het misselijkheid van de Fortral dan kan primerpid helpen.

Gewoon ff da bellen en zeggen dat die arme Boy problemen heeft met z'n maag.

En als hij het goed doet op minder pijnstillers, prima toch!
Door senadance
#717117
Kruimel schreef: Achossie, meisje toch  :bigarmhug:

De da kan maagbeschermers voorschrijven, ik zou ff contact opnemen. NSAID's (non-steroid anti-inflammatory drugs, oftewel niet-steroide ontstekingsremmers) zoals bv Ibuprofen en ook Prioxicam, verhogen de maagzuurproductie. Daardoor wordt de maagwand aangetast (maagzweren). Da's echt niet leuk weet ik uit ervaring. Er bestaan middelen die die werking weer tegengaan. Voor mensen is de meest voorgeschreven tegenwoordigt Pantozol, dat heb ik net 4 weken geslikt. Zo te voelen is de maagzweer weer weg.

Als Boy last heeft van pijn in z'n maag dan kan Pantozol helpen, is het misselijkheid van de Fortral dan kan primerpid helpen.

Gewoon ff da bellen en zeggen dat die arme Boy problemen heeft met z'n maag.

En als hij het goed doet op minder pijnstillers, prima toch!

:-*ga ik doen.....bedankt hoor lieverd :-* :-*
Door ziggy
#717195
Sena,
heeft Boy die problemen met alle rauw dat je geeft of enkel met orgaanvlees?
Groet,
Vic.
Door roefus
#717199
Van die medicijnen weet ik niets, nop.
Geen ervaring mee.
Maar ik denk dat ik het voer ging koken en eventueel ook nog zou malen.
Hij is tenslotte ziek en moet zo 'lekker mogelijk' verder.
Sterkte ermee  :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#717231
Kun je kijken of je iets minder kunt geven van beide pijnstillers?
Je kunt ook wat gember geven tegen de misselijkheid.
Door senadance
#717347
Hallo Tannetje,
ik ga proberen hem nog maar een pijnstiller te geven eneven de ontstekingsremmer weglaten.
Ga vandaag even bij de DA een maagbeschermer vragen

kus sena :-*
Door senadance
#717540
Hij krijgt nu maar vandaag voor het eerst een pijnstiller en ook de ontstekingsremmer heb ik weggelaten.
Tot nog toe gaat het goed.
Vanmorgen was hij vreselijk misselijk en wou alleen maar gras eten.
Zijn maag rommelde vreselijk en hij weigerde ook maar iets te eten.
Tegen de middag werd het beter en heeft hij een paar gekookte gehaktballetjes op en een kom lichte verdunde bouillon.
Nu heeft hij om 1400 uur een middel van de DA  gekregen ZITAC 200 drie keer daags drievierde tablet en een half uurtje daarna mag hij wat eten, als hij wil
hij heeft dus daarna een kom zacht gekookt kippevlees op met een  klein beetje brood erdoor , daar is hij gek op, anders krijgt hij geen brood ik weet dat het niet goed is, maar nu even als lokmiddel gebruikt , de hoofd zaak is dat hij wat eet!
Het is er tot nog toe ingebleven
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door