Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door eefje
#715182
onze kater moet geholpen worden maar volgens mij gebruiken ze bij mijn da alleen maar narcose door een spuitje.
Wat is nu beter,gas of spuitje.Want dat kan toch ook door zo'n maskertje?
Hoelang duurt het voor dat beide middelen uit het lichaam zijn?
Hij is weer ziek,nog steeds eigenlijk, maar als ie echt beter is gaat het toch gebeuren,hij word echt hitsig naar die poes die hier rondloopt,geloof niet dat het nog heel lang duurt voordat ie erop probeert te kruipen.Of hij gaat sproeien :yucky:

alle advies in deze is welkom want ik zit echt in dubio en word er een beetje nerveus van,ik wil zo graag het goede doen maar wanneer weet je nou dat je het goed doet he.......

groetjes eefje
Door *Robin*
#715291
Het is dacht ik gebruikelijk dat ze eerst een prikje krijgen om in slaap te vallen. Dit prikje verdoofd voor ongeveer 15 minuten. Dit is bij een kater meestal genoeg want castreren van een kater duurt niet zo lang als van een poes. Als het niet genoeg is krijgen ze er nog gas bij.
Volgens mij kan je er naar vragen bij je DA wat de voor en nadelen zijn. ik heb alleen deze site gevonden met volledige uitleg over narcose...

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=179

Dit is de dierenkliniek waar ze 131 euro vragen voor Roxy's castratie... ::)
Door eefje
#715296
oh dank je daar ga ik even lezen.
ik moet het idd nog bij de DA navragen maar die zijn er natuurlijk van overtuigt dat zij het het beste weten(wat meestal ook zo is) maar ik heb door mijn voergewoontes al een beetje de naam daar,ook doordat ik veel vragen stel en het niet overal mee eens ben dus ik wil ook dit keer goed voorbereid zijn voor ik het laat doen.
Ik wil niet dat mijn kat onnodig veel rotzooi in zijn lijfje krijgt en dat doet deze da gauw zonder te zeggen wat het is en waarom ie dat doet.

groetjes eefje
Door eefje
#715300
trouwens op de link die je me gaf kan ik ook wel raden waarom dit hondje onder narcose moest,pff wat een vieze tanden zeg :o
daar heeft ie vast al een tijdje mee rond gelopen. :-X

groetjes eefje
Door Mevroi Kruim
#715422
Tis alweer 11 jaar geleden maar het ballentrekken bij Knor ging vliegensvlug. Prikje, ratsflats en klaar.
De term 'ballentrekken' komt van m'n zus, die is da-assistente geweest en dat was de vaste vakterm voor castratie kater  ;D ;D
Door *Inge*
#716249
Kruimel schreef: Tis alweer 11 jaar geleden maar het ballentrekken bij Knor ging vliegensvlug. Prikje, ratsflats en klaar.
De term 'ballentrekken' komt van m'n zus, die is da-assistente geweest en dat was de vaste vakterm voor castratie kater  ;D ;D
:2funny: :2funny: :2funny:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door