Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#705811
Hallo nog eens,
nu ik eens begonnen ben met het zoeken naar de beste oplossing voor onze vijf (en misschien weldra zes) honden, heb ik de indruk dat ik er altijd maar minder uit geraak  ::)
Dus stel ik nog eens een vraag, gewoon om eventueel de ervaringen van anderen te kennen ;-)
Mijn hele roedel op KVV zetten zie ik dus, zoals eerder al aangegeven, om financiële redenen niet zitten  :( Ik heb echter gezien, dat sommige merken zowel brok als ook KVV aanbieden. Dan heb ik het o.a. over Prins Petfoods.
Weet iemand, of ik b.v. brok kan geven en twee keer per week KVV ? Maakt dit zin ? En welke kwaliteit heeft Prins b.v. in vergelijking met andere merken zowel voor de brok als ook voor de KVV.

Poeh, ik wordt lastig  ::) maar misschien kan mij toch nog eens iemand en beetje wijzer maken.

Groetjes
Marion
Door Fynn
#705854
Hoi Marion

Je hebt gelijk voor 5/6 honden kvv is duur alhoewel smuldier niet zo duur is hoor ik van anderen.
Zelf samenstellen is het beste maar je moet je adressen hebben en een grote vriezer.
Ik ga samen met een kennis 1x per 2 maanden naar Hoogvliet en naar Rotterdam naar het ic en dan is het goed te doen hoor.
Misschien is er iemand bij jou in de buurt waar je samen mee kan doen.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Lizzy
#705905
[quote="simplythedogs"]
Hallo nog eens,
nu ik eens begonnen ben met het zoeken naar de beste oplossing voor onze vijf (en misschien weldra zes) honden, heb ik de indruk dat ik er altijd maar minder uit geraak  ::)
Dus stel ik nog eens een vraag, gewoon om eventueel de ervaringen van anderen te kennen ;-)
Mijn hele roedel op KVV zetten zie ik dus, zoals eerder al aangegeven, om financiële redenen niet zitten  :( Ik heb echter gezien, dat sommige merken zowel brok als ook KVV aanbieden. Dan heb ik het o.a. over Prins Petfoods.
Weet iemand, of ik b.v. brok kan geven en twee keer per week KVV ? Maakt dit zin ? En welke kwaliteit heeft Prins b.v. in vergelijking met andere merken zowel voor de brok als ook voor de KVV.

Poeh, ik wordt lastig  ::) maar misschien kan mij toch nog eens iemand en beetje wijzer maken.

Groetjes
Marion
[/quote]

Als je meerdere honden hebt en geen geldboom, dan kun je meerdere kanten op. Je kunt kiezen voor een paar dagen vers en de rest brok (vers geven heeft altijd zin. Beter iets dan niets). Je kunt ook kiezen om 1 goedkoop merk versvlees te combineren met een wat duurder merk en geen brok. Je kunt ook kiezen voor een brok met een goedkoop merk vers en een duurder merk vers (dat je net wat meer dagen vers geeft). Je kunt ook een goedkoop merk versvlees combineren met zelf samengestelde voeding. Of een duurder merk versvlees combineren met zelf samengestelde voeding.

En welke brok je geeft; maakt niks uit joh. Brok = brok. Kies gewoon voor een brok waar jouw hond het 'goed op doet'.
Door Dogshome
#705956
Ik kan niet in jou knip kijken, en weet niet wat voor honden je hebt.
Zijn ze groot of klein ?
Maar smuldier kost gemiddeld 50 eurocent, dan heb ik zakjes van een pond.
En heb je een vriezer voor barf producten ? om wat in te kunnen slaan.
Ik weet niet waar je woont, en of je met iemand wat af kan spreken.
Zoals op de verzamelplaats staan vaak genoeg oproepen op,
om samen wat af te spreken is altijd handig.
Door Tibetaantje
#706551
[quote="Lizzy"]
Als je meerdere honden hebt en geen geldboom, dan kun je meerdere kanten op. Je kunt kiezen voor een paar dagen vers en de rest brok (vers geven heeft altijd zin. Beter iets dan niets). Je kunt ook kiezen om 1 goedkoop merk versvlees te combineren met een wat duurder merk en geen brok. Je kunt ook kiezen voor een brok met een goedkoop merk vers en een duurder merk vers (dat je net wat meer dagen vers geeft). Je kunt ook een goedkoop merk versvlees combineren met zelf samengestelde voeding. Of een duurder merk versvlees combineren met zelf samengestelde voeding.

En welke brok je geeft; maakt niks uit joh. Brok = brok. Kies gewoon voor een brok waar jouw hond het 'goed op doet'.
[/quote]
Is een duurder merk vers beter dan een goedkoop merk omdat je schrijft die te combineren

Luca
Gebruikersavatar
Door Pauline
#706560
[quote="Tibetaantje"]
Is een duurder merk vers beter dan een goedkoop merk omdat je schrijft die te combineren

Luca
[/quote]
Een goed merk KVV is dat waar jouw hond(en) het goed op doet(n). Ik denk dat Lizzy de combinatie voorstelt, zodat je wellicht wat vaker vers kunt geven. ;)
Door macgirlie
#706588
Tip: informeer eens bij je supermarkt! Misschien kun je wel een leuke deal sluiten en wat ik uit ervaring weet is dat de kippeonderdelen bij de AH soms per kilo zelfs goedkoper zijn als het KVV. En soms ligt het met 35% korting in  de schappen. Als je een leuke diepvries hebt; inslaan!
Door roefus
#706592
Als je zelf wilt samenstellen (BARF), dan ben je afhankelijk van je adresjes (die je in de loop der tijd opdoet).
ENNN...van de tijd die je daaraan wilt besteden.
Goedkope adresjes en veel tijd (vriezers en reizen) leveren waarschijnlijk de 'goedkoopste' versvoeding op.

Heb je die tijd niet, ook geen tijd om stad en land af te reizen...dan wordt het ánders en duurder.
Dan kies je wellicht voor kvv.
Er staan op deze site allerhande kvv-verkooppunten.
Smuldier is bij uitstek de goedkoopste kvv.
Ik denk persoonlijk NIET dat Smuldier slecht is.
Maar als ik het gaf, dan zou ik tóch graag wat willen afwisselen, wat willen toevoegen aan ANDER vers.
Maar feitelijk denk ik ook, dat dit voor elk versvoer zou gelden (als ik dat gaf).

De samenstelling van kvv is doodgewoon 'geheim'.
Fabrikanten geven blijkbaar nooit 'duidelijk' weer, waaruit hun versvoeding precies bestaat.

Tja, dan kun je al vlug denken: 'de duurste zal wel de beste zijn'.
Ik weet dat niet.
Soms denk ik dat de 'slimste',  die overal in de supermarkt ligt, ook makkelijk zijn winsten haalt en dan NOG goedkoop blijft.

Maar goed, dan hebben we het over 'komplete versvoeding'.
Je kunt ook samenstellen bijvoorbeeld met Smuldier vlees, of kip of pens.
Niet compleet, maar dat vul je dan zelf aan met wat botwerk.
Of een visje, of een zalmkop. Af en toe een eitje.

En misschien kan niemand je overtuigen van wat de MEEST BESTE kvv is.
Maar: als je brok voert, kan iemand je dan overtuigen over wat de MEEST BESTE brok is?
Weet je preCIES wat in brokjes zit?

Persoonlijk denk ik dat ik liever voor 'n goedkope kvv zou kiezen, dan voor brok.
Maar goed, ik denk ook niet dat het kwaad kan om brokken met vers te combineren.
Dat deed ikzelf voorheen jarenlang en ik had nooit problemen.
(als je probleemhonden hebt, is het natuurlijk wat anders).

Ik zou denken: lees hier veel.
En stel dan langzaam je 'eigen voeding' samen.
Waarschijnlijk ga je verder denken en denk je over een paar maanden weer een ietsje anders  :D
Door Bullmastiff gek
#708699
Hoi
Als je zoveel monden te voeren hebt,,, zou ik denk ik kiezen voor een goede natuurlijke brok,,simpel omdat daar het minste troep inzit, en een goedkoper merk Kvv.
Je hebt een aantal goede natuurbrokken, die goed te kombineren zijn met Kvv.
Bvb vijf dagen in de week een brok als Farmfood, en dan in het weekend kvv van bvb Smul, of Ahv-Breda,, Ik hoor veel goede verhalen over Kivo-petfood in Veldhoven,, en is redelijk te betalen.

Zelf heb ik geen ervaring met Kivo,, maar alle andere merken kvv ken ik,, en komen hier ook regelmatig voorbij,, voer zelf afwisselende Kvv merken,,ivm uiteraard de prijs, en omdat ik voorstander ben van afwisselen. Ook al zou je de goedkoopste variant Kvv nemen, lijkt het mij nog gewoon te duur met zoveel honden. Dus vandaar brok een aantal dagen, en afwisselen met Kvv. Het is in ieder geval wel beter om het los van elkaar te geven ivm het verteringsproces. Dus ik zou het niet door elkaar geven.
   
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door