Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#697335
Hallo,

Ik snap er even helemaal niets meer van.

Ik heb berekend dat met barf mijn 2 katten 340 gram per dag moeten eten.

Op de verpakking van carnibest staat dat ze 20 tot 30 gram per dag per kg moeten hebben. Ik ging er dus vanuit omdat ze iets aan de stevige kant zijn en omdat het binnen katten zijn dat 20 gram per kg per dag genoeg was, maar dan kom ik op 170 gram voor 2 katten per dag uit. Dat is nogal een verschil. In de canibest zit toch ongeveer het zelfde als barf, maar dan vermalen en kant en klaar?


Groetjes Rianne
Door Lizzy
#697483
Ik heb geen idee of Carnibest hetzelfde is qua inhoud als BARF. Ik weet niet wat er in zit en ik weet ook niet in welke percentages.

Volgens Ian B moeten katten 5% a 10% van het lichaamsgewicht eten. Voor een kat van 4 kilo zou dat neer komen op 200 gram per dag (5%). Mijn kat woog 4 kilo maar die at echt geen 200 gram per dag hoor. Zij at 100 gram, ongeveer.

Als je een kat van 4 kilo 20 tot 30 gram per dag wil voeren, dan is dat 80 gram a 120 gram per dag. 80 gram lijkt mij persoonlijk weer wat te weinig. Dat is misschien leuk voor een heel klein schriel poesje die de hele dag ligt te pitten. Of een oudere kat. 30 gram per kill lichaamsgewicht lijkt me normaler.

Dus ik weet niet hoeveel jouw katten wegen maar ik denk dat je misschien ergens tussen in uit zult komen, namelijk rond de 250 gram per dag voor 2 katten.

En verder denk ik dat je met de ogen moet voeren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 24 jan 2007, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door