Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kimh
#692491
Kan iemand die zelf zijn BARF maakt, mij vertellen hoe je je grinder/ molen schoon houdt? Voorzie daar problemen mee. Zitten erover te denken om er een aan te schaffen

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#692507
Mag ik vragen waarom je daar problemen mee voorziet? Gewoon goed afspoelen en daarna de onderdelen met heel heet water en sop afwassen. Dat is zoals ik het doe.
Door kimh
#692549
Omdat ik nog niet bedacht had dat ie uit elkaar kon...

Blond... :-[

Maar bedankt voor je (logische) antwoord...

Gr. Kim
Door Chaos
#696913
Ehm, uit elkaar halen, tuurlijk, vast wel, maar hoe dan?
Toevallig heb ik vandaag voor het eerst m'n tweedehands Porkert gebruikt, en daarmee kip-, eendkarkas en kalkoenpoten gemalen. Gaat super! Het is hard werken, maar toch.
Maar inderdaad, het schoonmaken, is effe lastig. Ik had wel het idee dat 'ie misschien uit elkaar kon, maar wat moet ik dan loshalen :-[

Marlies
Door Mevroi Kruim
#696915
Chaos schreef: Ehm, uit elkaar halen, tuurlijk, vast wel, maar hoe dan?
Toevallig heb ik vandaag voor het eerst m'n tweedehands Porkert gebruikt, en daarmee kip-, eendkarkas en kalkoenpoten gemalen. Gaat super! Het is hard werken, maar toch.
Maar inderdaad, het schoonmaken, is effe lastig. Ik had wel het idee dat 'ie misschien uit elkaar kon, maar wat moet ik dan loshalen :-[

Marlies
As het goed is zit er aan de kant waar het vlees er uit komt een draairing waarmee de maalschijf vastzit. Die kun je losschroeven. Verder zit er aan de andere kant, aan de hendel, als het goed is ook een schroefoog dat los kan. Dan kan die hendel eraf en het hele binnenwerk er zo uitgeschoven.
Door Chaos
#696919
Die kant van de ring, had ik wel los inderdaad. De ring, snijschijf, en mes zijn eruit en schoon. Ik zal inderdaad eens proberen het oog aan de andere kant los te krijgen. Lukt dat normaal gesproken zonder gereedschap?
Ik heb een oude, dus misschien heb ik wat WD40 nodig ;)

Dank je wel!

Marlies
Door Mevroi Kruim
#696921
Chaos schreef: Die kant van de ring, had ik wel los inderdaad. De ring, snijschijf, en mes zijn eruit en schoon. Ik zal inderdaad eens proberen het oog aan de andere kant los te krijgen. Lukt dat normaal gesproken zonder gereedschap?
Ik heb een oude, dus misschien heb ik wat WD40 nodig ;)

Dank je wel!

Marlies
Ik heb ook een ouwe ;) en als het oog goed vastgedraaid is kun je er een schroevendraaier doorheen steken en dan douwen. Daarmee kun je veel meer kracht zetten.
Door Chaos
#696923
Ik heb zojuist op precies deze manier het oog losgekregen  ;D
Thanx.

Marlies
Door Mevroi Kruim
#696974
Chaos schreef: Ik heb zojuist op precies deze manier het oog losgekregen ;D
Thanx.

Marlies
Mooi zo!

You're welcome ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door