Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door missy21
#694227
ik had al een kater van nu 13 jaar maar die vertikt het om vers of prooi/barf te eten.

nu heb ik er een kitten bij, is een straatkatje geweest en is een maand of 8, ik heb hem al een aantal keer een kuiken, muis en gewoon stukken vlees van rund en orgaan enz gegeven, maar wil ook wat kvv gaan voeren in de hoop dat mijn oude kater het ook wil gaan eten.
maar nu is mijn vraag: welk merk kvv (ik geef de honden af en toe wel eens rodi, maar meestal energique (voor de rest barf ik, ik heb wel brokken staan maar worden eigenlijk vrijwel niet gebruikt) maar ik neem aan dat ik de katten niet van de rodi/energique van de honden kan geven of wel?


ik krijg er tegen 15 februari nog een kitten bij van een week of 6 die ik ga ik ook meteen kennis laten maken met vers, wat geef ik die t beste?

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door missy21 op do 18 jan 2007, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door missy21
#694239
ik heb net de dierenwinkel gebeld en zij hebben versvlees van prins.

is dat goed?

als de prins beter is dan wordt die uiteraard gewoon gehaald
Door Lizzy
#694241
Van een aantal merken heb je ook een kattenversie: Bandit, Bibi, Carnibest en Prins. En volgens mij zit in geen van deze voedingen pens. Persoonlijk denk ik ook dat de gemiddelde kat pens niet te vreten vind en ze Rodi/Energique niet zo lekker zullen vinden. Volgens mij kun je dit voer wel voeren hoor, maar doe je er wel goed aan het aan te vullen met spiervlees, beetje hart, visje, kuikentje, muisje, etc). Je kitten kun je direct mee laten eten met of versvlees voor de kat, of versvlees voor de hond dat je goed aanvult, of barf.
Door missy21
#694244
oke voor mij is het duidelijk dank je voor de uitleg!


ik ga gewoon een pak prins halen en een worst carnibest en dan maar kijken wat ze het lekkerst vinden :D

verder zal ik aanvullen met kip, kuikens, muizen, spiervlees en orgaan en stukken zalmkop, dat heb ik toch allemaal voor de honden in huis ;)
Door Borke
#696247
Bij ons werd Prins niet graag gegeten door de katten, ze zijn dol op Carnibest en BIBI vinden ze ook erg lekker, maar helaas verdraagt een van ons zestal dit slecht.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door