Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door demon1902
#694054
Mango heeft blijkbaar overgegeven net, en het waren gewoon hele stukken vlees (afgesneden van een konijnenbil), sommige zelfs 10cm lang denk ik !
Ik denk dat hij gewoon alles weer uitgekotst heeft, kan dit kwaad ?
Komt dit doordat hij geschrokt heeft, of kan het ook komen doordat ik met hem gespeeld heb en dat een beetje te wild was?
Kan ik het vlees gewoon afspoelen en terug geven, of gaat hij dat dan niet meer opeten ? (vind het zonde om het weg te gooien)
Alvast bedankt
Door Mevroi Kruim
#694076
Als het kort na het eten was dan kun je het proberen met afspoelen en opnieuw geven. Soms lukt dat. Als het langer in de maag gezeten heeft lusten katten het iha niet meer. Dan is het handig om een paar kliko-honden te hebben  ;D
Eens een keer kotsen is niet gek, vooral als je kat duidelijk niet goed gekauwd heeft. Het kan ook komen door een haarbal in de maag.
Door *Robin*
#694151
Ik denk dat hij het te snel en te groot heeft doorgeslikt. hier gebeurd dat tijdens het eten ook wel ens, mijn kater heeft dan geen zin om goed te kauwen en slikt een supergroot stuk zo door, dan komt het er gelijk weer uit ::) Misschien ook net na het eten niet meer gelijk met hem gaan spelen maar zijn eten even een uurtje laten zakken, dat kan ook wel helpen ;)
Door demon1902
#694164
Hij heeft zijn eten om ... 7uur ongeveer gehad, en heb om 9uur-half10 met hem gespeeld ...
En hij heeft daarna nog een keer overgegeven, daar zat oker-bruin-achtig slijm in en iets waterachtig (en ook een hele brok verterend voedsel denk ik), weet iemand wat dat kan zijn ? En dit ook nadat ik met gespeeld heb.
Hij is niet ziek ofzo, hij speelt nog goed.
Als het eenmalig blijft zal het wel niets zijn zeker ? Als het morgen of straks nog eens gebeurt, naar de DA bellen ofzo ?
Door *Robin*
#694310
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik denk dat hij het toch te groot heeft ingeslikt en dat zijn maag het terug heeft gegeven omdat het te grote stukken waren.
Hoe lang geef je al vers?
Door demon1902
#694441
Hoe lang ..... euhm, sinds oktober denk ik, ongeveer.
Nu is hij lekker aan het peuzelen aan zijn konijnenbil. We zien wel wat er gebeurt, ik speel in ieder geval niet met hem tot laat vanavond (toch niet met het laserlampje)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door