Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kimh
#692283
Hai,

Ik wil mijn katten/ kittens (weet niet onder welke categorie ze vallen) graag aan de BARF en KVV zetten. Ze krijgen al 1 x per week een kuiken, en sinds vandaag ook Carnibest. Wil geen brokken meer geven en overgaan op compleet BARF/ KVV. Nu ben ik nieuw met dit gebeuren en weet nog niet zo goed wat ik moet doen.

Het zit zo:

Ik wil Carnibest blijven geven als hoofdvoedsel en dan er BARF bij gaan doen. Moet ik dan het gewicht van de kuiken die ze krijgen van de CB aftrekken? Is dat hoe het werkt? En wat kan ik ze dan nog meer geven? Ik had begrepen dat ze alles mogen behalve varkensvlees, klopt dit?

En kan je ook gewoon een rauw ei in een bakje doen voor ze? Las ik ergens...
Laatst gewijzigd door kimh op ma 15 jan 2007, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#692434
Je kan ze idd alle soorten vlees geven maar varken is af te raden door de ziekte van aujezski. Je kan een kuiken als een complete maaltijd rekenen dus van de CB aftrekken idd. Het beste wat je erbij kan voeren is vlees wat niet in de CB zit... geef je dus lam dan kan je er kip en rund en eend e.d. bij voeren maar als je de normale versie van CB geeft dan zou ik andere dingen zoeken als kip.
Als je ei wilt geven dan kan je het beste een heel ei rauw in een kommetje doen en een beetje klutsen zodat je voorkomt dat ze alleen het wit op likken. ze moeten wel beide binnen krijgen. En als je elke dag eendagskuikens voert hoef je geen ei te voeren want in zo'n kuiken zit al eigeel en daar halen ze dan hun vitamines uit.
Door Lizzy
#692508
kimh schreef: Hai,

Ik wil mijn katten/ kittens (weet niet onder welke categorie ze vallen) graag aan de BARF en KVV zetten. Ze krijgen al 1 x per week een kuiken, en sinds vandaag ook Carnibest. Wil geen brokken meer geven en overgaan op compleet BARF/ KVV. Nu ben ik nieuw met dit gebeuren en weet nog niet zo goed wat ik moet doen.

Het zit zo:

Ik wil Carnibest blijven geven als hoofdvoedsel en dan er BARF bij gaan doen. Moet ik dan het gewicht van de kuiken die ze krijgen van de CB aftrekken? Is dat hoe het werkt? En wat kan ik ze dan nog meer geven? Ik had begrepen dat ze alles mogen behalve varkensvlees, klopt dit?

En kan je ook gewoon een rauw ei in een bakje doen voor ze? Las ik ergens...
Ik sluit me eigenlijk gewoon bij Robin aan: als je voor de helft Carnibest blijft voeren: dan komt de rest niet zo krap, wat je daarnaast geeft. Wat ik alleen niet zou doen: alleen maar eendagskuikens geven. Volgens mij zit er in de katten Carnibest gemalen kippenbot en het schiet dus niet zoveel op als je naast Carnibest alleen eendagskuikens erbij voert. Da's namelijk ook weer kip (kipachtig). Ik zou zelf 2 keer per week iets van kip/ei geven en de rest van de week bijvoorbeeld dingen geven als eendennekken/eend, parelhoenkarkassen/parelhoen, konijn als vleesbotten (hoeft niet allemaal natuurlijk), rundvlees, lamsvlees, geitenvlees, kalkoenvlees, visje, etc.
Door kimh
#692556
Oke, klinkt logisch...

Wil de kuikens blijven doen omdat de katten het erg lekker vinden, omdat makkelijk en snel te geven is en om toch ook een beetje een 'echte' prooi te kunnen aanbieden. Wil binnenkort ook met muizen beginnen...

Dan ontbijten met prooi (of vlees) en dan de rest van de dag CB. Hoeft natuurlijk niet alleen kuiken te zijn.

Bedankt voor je advies!
Door Lizzy
#692727
kimh schreef: Oke, klinkt logisch...

Wil de kuikens blijven doen omdat de katten het erg lekker vinden, omdat makkelijk en snel te geven is en om toch ook een beetje een 'echte' prooi te kunnen aanbieden. Wil binnenkort ook met muizen beginnen...

Dan ontbijten met prooi (of vlees) en dan de rest van de dag CB. Hoeft natuurlijk niet alleen kuiken te zijn.

Bedankt voor je advies!
Oh, je mag natuurlijk zeker ook kuikens blijven geven! Dat is prima. Maar de helft Carnibest en de andere helft kuikens lijkt me teveel van het goede. Muizen vormen natuurlijk een welkome afwisseling!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door