Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jumlai
#688501
Onze Laika heeft een huiduitslag,
Laika heeft al enige tijd last van een huisuitslag in haar liezen en achtervoetjes, we zijn hier al een keer voor naar de DA gegaan en zij heeft de hiervoor hydrocortiderm gekregen en dat hielp emorm. Je mag het maar 14 dagen gebruiken en dan moet je stoppen. Dat hebben we ook gedaan. Het resultaat was goed. Ze likt er niet meer aan en de huis zag er weer egaal en rustig uit. Wel nog roze/rood.
Maar het was nog niet helemaal weg. Haar achtervoetjes zijn nog rose en haar liezen blijven ook erg roze/rood.

Nu hebben we ook een paar weekjes zo gelaten. Jumbo had onze priorieteit. Maar nu het overlijden en afwikkeling van Jumbo zo zijn plaatsje heeft en we weer wat meer aandacht voor Laika hebben wil ik ook hier een beter resultaat. (ze heeft er toataal geen last van hoor!)
Laika is nu volledig op vers voor, enkele dagen Barf en verder KVV dus ik dacht dan moet dit ook goed komen.
Maar eerlijk gezegd ik zie geen verbetering. De huid is niet kapot, niet vurig en ze likt er ook niet aan, alleen het blijft te roze. ook haar voetjes.  Zal ik dan toch maar weer een poosje gaan smeren met hydrocortiderm of kunnen jullie mij een advies geven wat ik anders zou kunnen doen?
Hierbij een foto van haar.
Niet de allermooiste foto van haar, maar wel duidelijk te zien haar achtervoetjes en liezen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jumlai op di 09 jan 2007, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#688623
iets wat al enige tijd bestaat is niet "zomaar" weg op kvv of barf helaas, dat kost nog wel even tijd en probeer uit te sluiten of ze niet ergens allergisch op reageert (misschien toch dat beloningsbrokje of iets anders wat ze zomaar tussendoor een keertje krijgt)..

Vervelend wel hoor zulke dingen; duurt altijd langer dan je zou willen  ;)
Door tt-tjes
#688624
Als de huid verder niet kapot is en er geen duidelijke plekken zijn, dan kan het zijn dat dit roze nog is van het vele likken wat ze er aan gedaan heeft.
Door het speeksel zie je bij lichtere honden vaak dat de vacht roze kleurt.
Balou had dat ook toen hij een vervelend plekje aan zijn achterpoot had waar hij veel aan likte.

Nu dat over is en de haren weer verder aangroeien zie je dat het rozige er uit groeit.

Verder zou ik niet meer smeren met hydrocortiderm, hier wordt de huid op een gegeven moment ook dunnen van.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 09 jan 2007, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#688626
Ik zou die zalf niet meer smeren. En ik denk dat dit meer tijd nodig heeft. En dat het vanzelf nog wel beter wordt. Eventueel kun je wat extra vis en borage-olie erbij geven.

En als het dan over een maandje of wat nog niet beter is, dan zou je een ontgiftingskuurtje kunnen overwegen.
Door Losy
#688772
Het lijkt  sterk op Atopie .
Cortisonezalf zou ik er ook niet zomaar opsmeren.
Opteren voor een bezoek aan een dierenarts/Dermatoloog , of een homeopatisch werkend dierenarts lijkt me een goede keuze.
Door jumlai
#688777
Lizzy schreef: Ik zou die zalf niet meer smeren. En ik denk dat dit meer tijd nodig heeft. En dat het vanzelf nog wel beter wordt. Eventueel kun je wat extra vis en borage-olie erbij geven.

En als het dan over een maandje of wat nog niet beter is, dan zou je een ontgiftingskuurtje kunnen overwegen.
Misschien een domme vraag maar wat is borage-olie?
en kan je mij een linkje geven naar een topic over een ontgiftingskuurtje aub.

allemaal bedankt voor het meedenken.
Door Lizzy
#688797
Borage olie: Botanische naam : Borago officinalis

Borage is een plantje, dat zich vanuit de Europese tuinen een plaatsje binnen onze wilde flora heeft weten te bemachtigen. Over de oorsprong van dit kruid tast men echter nog steeds in het duister. Datzelfde geldt voor de herkomst van de naam. Historici vermoeden, dat het behaarde plantje, dat in de zomer fraaie blauwe bloemen heeft, in de middeleeuwen vanuit Afrika op ons continent is terechtgekomen. Borage werdondermeer op bevel van Lodewijk XIV massaal aangeplant in de tuinen van Versailles. Als voedsel kunnen de verse bladeren van de plant worden gebruikt in rauwkost of soepen. Ook wordt de plant wel toegepast in stoombaden. Borage heeft namelijk een voedend en beschermend effect op de huid.

Toepassing:

• Voedt en beschermt de huid
• Helpt bij huidveroudering en -verslapping
• Bloedzuiverend
• Vrouwelijk welbevinden
• Prikkelbaar voor de menstruatie en in de overgang

Borage olie is te koop in veel drogisten, reformwinkels en de Drogist De Tuinen.

Ontgiften kan op diverse manieren. De meest milde manier is met chlorella alg (http://www.chlorella-alg.com/). Dan volgt (vind ik) Drainage Compositum van de Groene Os. Dan volgt groene leem. Groene leem is een soort klei waarvan je twee weken lang 1 dessertlepel door het eten kan doen.
Door jumlai
#689335
Lizzy schreef: Borage olie: Botanische naam : Borago officinalis

Borage is een plantje, dat zich vanuit de Europese tuinen een plaatsje binnen onze wilde flora heeft weten te bemachtigen. Over de oorsprong van dit kruid tast men echter nog steeds in het duister. Datzelfde geldt voor de herkomst van de naam. Historici vermoeden, dat het behaarde plantje, dat in de zomer fraaie blauwe bloemen heeft, in de middeleeuwen vanuit Afrika op ons continent is terechtgekomen. Borage werdondermeer op bevel van Lodewijk XIV massaal aangeplant in de tuinen van Versailles. Als voedsel kunnen de verse bladeren van de plant worden gebruikt in rauwkost of soepen. Ook wordt de plant wel toegepast in stoombaden. Borage heeft namelijk een voedend en beschermend effect op de huid.

Toepassing:

• Voedt en beschermt de huid
• Helpt bij huidveroudering en -verslapping
• Bloedzuiverend
• Vrouwelijk welbevinden
• Prikkelbaar voor de menstruatie en in de overgang

Borage olie is te koop in veel drogisten, reformwinkels en de Drogist De Tuinen.

Ontgiften kan op diverse manieren. De meest milde manier is met chlorella alg (http://www.chlorella-alg.com/). Dan volgt (vind ik) Drainage Compositum van de Groene Os. Dan volgt groene leem. Groene leem is een soort klei waarvan je twee weken lang 1 dessertlepel door het eten kan doen.
Fijn dat je mijn dit antwoordt hebt gegeven, maar wat ben ik toch gemakzuchtig, :o
ik had via google het kunnen opzoeken. :-[
Dat heb ik nu idd gedaan en tot mijn verbazing ken ik dit plantje heel goed.
Kommerkruid zo wordt het ook wel genoemd en ik heb er veel van in mijn volkstuin gehad.
Vooral om zijn vele mooie blauwe bloemetjes.
Voortaan ga ik eerst zoeken en dan pas vragen.
Nogmaal bedankt voor de moeite.
gr. Corrie
Door Lizzy
#690148
jumlai schreef: Fijn dat je mijn dit antwoordt hebt gegeven, maar wat ben ik toch gemakzuchtig, :o
ik had via google het kunnen opzoeken. :-[
Dat heb ik nu idd gedaan en tot mijn verbazing ken ik dit plantje heel goed.
Kommerkruid zo wordt het ook wel genoemd en ik heb er veel van in mijn volkstuin gehad.
Vooral om zijn vele mooie blauwe bloemetjes.
Voortaan ga ik eerst zoeken en dan pas vragen.
Nogmaal bedankt voor de moeite.
gr. Corrie
Welnee joh! Daar is het forum toch voor! Leuk, dat je het plantje zo goed kent!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door