Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anita*
#688095
Tara krijgt op het moment 700 a750 gram per dag. Smorgens nog Bibi en smiddags en savond barfmaaltijden (gaat overigens hartstikke goed).Ze krijgt smorgens en smiddags 200 gram en savonds 300-350 gram. Nou heb ik vanavond weer nieuwe groentemix gemaakt en in porties van 200 gram ingevroren. Nou is mijn vraag: is 200 gram groente extra bij de maaltijden niet te veel? of moet ik nu een middag maaltijd vervangen door de groente, ze krijgt natuurlijk ook haar andere extraatjes al : fruit, ei, yogurt, karnemelk enz... ik ben dan weer bang dat ik haar te veel eten geef en dat wil ik natuurlijk niet. Alvast bedankt. :) (Ze heeft vanavond voor het eerst kipkarkas gegeten, ging er in als koek had hem wel iets bewerkt met mijn nieuwe bijltje ; ;))
Laatst gewijzigd door Anita* op ma 08 jan 2007, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#688277
Ik vries mijn groentenmixen altijd in bakjes van ongeveer 800 gram in. En daar doe ik met twee honden dan gewoon een paar dagen mee. Dus je hoeft niet alles in een keer te geven.

Ik zou nu gewoon de groentemix bij de Bibi of het barfspul geven (zo rond de 100 gram of iets meer per dag, zoals Dory al zei).  Als je eventueel helemaal over gaat op Barf reken je de groentemix gewoon mee in de percentages.

Om je een idee te geven: hier eet Bruin ongeveer een kilo per dag. Hij krijgt per week 1050 (= 15%) groentemix. Per maaltijd krijgt ongeveer 75 gram. Bij sommige maaltijden krijgt hij meer (100 gram) en 2 maaltijden per week krijgt hij zonder groente (omdat ik dat met een zalmkop en pens teveel gesop vind... ::)). Maar je kunt natuurlijk zelf  bepalen in welke hoeveelheden en frequentie je de groentemix geeft.
Sam heeft hetzelfde ritme, maar dan met de helft van het gewicht (= ook 15% van haar menu).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door