Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Inge*
#687597
Hallo

Daarstraks probeerde ik mijn 13jarige hondje Duck lam/rijst voor te schotelen.  Ze werd er absoluut niet wild van en omdat het beestje op haar laatste pootjes loopt heb ik niet aangedrongen en kreeg ze wat kip.
Nu stond mijn Garfield toch wel enthousiast naar dat bakje met vers vlees te kijken.  En hij liep er zelfs met een hapje vandoor Grin  Na al gelezen te hebben over de voordelen van vers zou ik mijn jongste lieverd graag laten overschakelen.
Hij krijgt nu 1/4 flesje whiskasmelk als we opstaan, 's middags een kuipje Sheba en 's avonds een bakje met Adult droogvoer van Eukanuba.
Ik had voor hem nu al wel een zakje Smuldier enkelvoudig met kip bij.  Moet ik hem de eerste dagen één maaltijd vers geven en de 2de Sheba of mag ik hem meteen helemaal overschakelen?
Naar ik begrepen heb zijn de enkelvoudige kvv's van smuldier en Duck volwaardig versvoer voor katten?
Door *Robin*
#690363
Trixie-Garfield schreef: Naar ik begrepen heb zijn de enkelvoudige kvv's van smuldier en Duck volwaardig versvoer voor katten?
Nee, enkel voudig betekend niet compleet. Je moet (als je volledig kvv wilt voeren) een complete versie nemen ;)
Verder zou ik gewoon helemaal overgaan op vers, is beter voor de kat en als hij het lekker vind heb je heel veel geluk :D
Door *Inge*
#747177
Vandaag EINDELIJK een -weliswaar kleine- doorbraak ;D

Na heel wat gezeur van mij over de voordelen van vers en kvv voor Bo ben ik 2 pakken Duck en een rol Rodi gaan halen in de dierenwinkel hier in de buurt.
Wat ik verwachtte gebeurde, Bo was er gelijk gek op :D (hij heeft zelfs even op Garfield gegromd toen die bij zen bakje wilde komen :-[)

Maar.... Garfield die tot nu toe zijn neus voor kvv optrok, kwam naderbij geslopen toen Bo een klein overschotje liet liggen dat hij niet meer opkon en ... HAP SLIK MJUM !!
Razendsnel naar binnen gewerkt door Garfield ;D
Morgen ga ik gelijk ook Duck ontdooien voor hem, ik ben benieuwd of hij weer zo enthousiast reageert.

Misschien is het spreekwoord "zien eten, doet eten" toch waar :)
Wish me luck :D
Door *Inge*
#747801
Vandaag een portie ontdooit voor hem waar hij zijn neus voor optrok en door de hond is opgesmikkeld  ::)

Daarnet ontdooide ik een beetje voor Bo, en dat heeft hij afgepakt  :-X
Blijkbaar is het ALLEEN maar lekker als Bo ervan gegeten heeft  ???
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door