Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#672637
Nou, die dingen hebben bij Tessa al eens vol gezeten. (vorig jaar). Nu komt ze wel steeds naar me toe om eens even lekker in de buurt van haart staart te kriebelen. Ze zouden dus wel weer eens vol kunnen zitten. Nou heb ik dat al eens aandachtig bekeken in die buurt maar ik zie geen klieren. Voel ook niet echt bulten of zo. Wel voel ik daar bekkenbot. (zoals dat hoort). Ook heeft ze wel wat meer last van jeukende flanken. zou kunnen komen door ontgiftingsverschijnselen, toch?
Door tiny
#672677
Dat is dus het probleem, waar zitten ze precies. Sleetje rijden doet ze niet (ruiken ook niet) en de vorige keer heeft ze dat ook gedaan. Maar we waren toevallig bij de DA en voordat wij allebei achterom konden kijken had hij ze al uit geknepen.
Door jantjehermien
#684705
Ze zitten aan beide kanten van de anus.Als ze vol zijn voel je 2 dikke bolletjes.Als de anus een klok is zitten ze ongeveer op twintig voor vier. Je drukt ze als het ware van onder de bolletjes naar boven uit.Soms kunnen ze ontstoken zijn en dan is dat voor de hond zeer pijnlijk om ze uit te drukken.Als je ze te vaak uitdrukt stimuleer je de aanmaak ook weer.Als je hond te dik is kun je ze meestal niet voelen dan zitten ze verstopt in  te veel vet.Om ze beter te voelen  leg je de staart over de rug van de hond zo komen ze beter in  'beeld '.groetjes Jeanet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door