Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bernadette
#681588
Net naar buiten voor de laatste ronde, gaat Chica gelijk zitten om te poepen... Kan natuurlijk, no problem, maar er kwam verdorie niets, ik kijken ondersteboven natuurlijk, zie wel iets gebeuren... Maar het is donker, zie niet het hoe en wat....

Na een tijdje heb ik Chica met pijn en moeite naar de lantaarnpaal gesleept om haar eens goed te bekijken, had een superhard drolletje die achter haar anusje bleef hangen ofzo... Heel raar... Geprobeerd om dr te helpen door het buikje te stimuleren, maar dat werkte niet, op dr rug gelegd en het drolletje geprobeerd (met een stokje) anders te duwen. Ze gaf een piep en stond weer op, Daan had haar inmiddels vast, maar ze beet hem, dus moesten we ophouden. Stond op het punt dan maar de dierenarts te gaan bellen, waar we heen konden, maar toen stond ze op en poepte ze dr drolletjes uit.

Superhard, heb nog gekeken of het iets hards was, maar het was gewoon een zwart/bruin (meer zwart) drolletje, ze heeft vandaag rib op, zeer goed bevleesd, dus ik snap er helemaal niets van!

Arme Chica....
Door Bernadette
#681683
Haha, maar wel begrijpelijk, ik heb inderdaad geprobeerd het drolletje eruit te knijpen zoals je zegt, maar het zat vast achter het anusje met een hard stukje. Met het stokje heb ik het terug gerold zeg maar.... Niet geprikt maar gerold met het stokje...

Ze heeft een konijn op en daarna een zeer goed bevleesd ribje van de geit. Dus dat kan het ook niet zijn. Het drolletje was ook niet wit, het was donker van kleur en bestond uit verteerde etensresten, heb niets kunnen vinden wat onverteerbaar is... :(
Door Happy Tail
#681767
brrr dat vind ik ook altijd nog het engste, ze krijgen wel mooie harde drollen, maar ze moeten er wel gewoon utikomen....Als ik weet dat er veel bot inzit, dan zorg ik altijd voro een groentenmix met veel bladgroenten, of ik geef wat meer orgaan. En ik merk dat sommige botten er makkelijker utikomen dan andere. bij kalfsschoudertjes hoef ik eigenlijk niets laxerends erbij te doen, dat komt er altijd goed uit en dat terwijl dat eigenlijk een behoorlijk kal bot is. geitenribben worden bij Baya altijd droger en de eerste drol die er smorgens dat uitkomt die valt gelijk uit elkaar (is dus eigenlijk wat te droog denk) en ws zijn geitenribben snel droger. Ik geef nu dus  minder grote porties geitenribben, dus altijd met iets anders erbij
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door