Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Joss
#666856
Kunnen katten dat hebben? Stel je hebt een brokkenkat, die je overzet op volledig vers en vervolgens spuugt hij zich helemaal leeg en lijkt er doodziek van te zijn...

Dit "lijkt" namelijk het geval te zijn bij de kat van vrienden van ons. De eerste x over zetten ging prima, niets aan de hand. Maar na een paar dagen begon hij vreselijk te spugen en was ie doodziek. Kat krijgt weer brokken en alles lijkt oke... Dit is nu de 2e x en ze hebben eerst blikvoer met vers gemengd (niet op mijn aanraden overigens  ;)) en nu een week verder gaat het weer helemaal mis... Detail, de andere kat heeft nergens last van...  ???
Door *Robin*
#666940
zou het geen teken kunnen zijn van ontgiftigen?? of misschien wel allergie voor een vleessoort??
vind het vreemd klinken, misschien kan het ook wel zijn dat je de kat heel rustig over moet zetten zodat de maag en zijn sappen zich aan kunnen passen aan het verwerken van echt voer. Probiotica kan misschien ook wel helpen...
Door zurca
#668596
De kat van mijn ouders bleef ook overgeven op versvlees. Ze hebben haar Cb gegeven en ook bibi. Even kokend water erover,kamertemp, gewoon zo uit de koelkast, meerdere kleine porties per dag, probiotica....Niets hielp, standaard kwam de bups er weer uit. Helaas zijn mijn ouders hun kat dus weer brokken gaan geven, jammer maar wel begrijpelijk.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#680215
Hallo,
op de site van carnibest zeggen ze heel duidelijk dat je moet beginnen met een theelepel door het gewone voer en dat heel langzaam moet opvoeren. Het spijsverteringsstelsel is gewend aan koolhydraten, die zitten heel weinig in carnibest achtige producten. Dat komt hard aan en moet je heel langzaam op overschakelen.
Las ik.
groet,
Inge
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door