Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#671040
hallo,

Onze oude dame van 15 krijgt op dit moment gewoon carnibest. Dit willen we ook gewoon blijven doen, maar we willen haar af en toe eens verwennen met iets lekkers.
Ze is heel erg gek op kip en zat te denken om haar kippennekken te geven of een kippenpoot.

Maar het probleem is dat ze bijna geen tanden meer heeft en ik dus niet weet of ik er wel goed aan doe. ze heeft haar hoektanden nog wel en mischien een paar kiezen, maar het is niet veel. Het gaat dan ook puur om het kluiven eraan, het bot gooi ik denk ik toch wel weg.

Wie o wie kan mij adviseren

groetjes Anita
#671131
Kruimel heeft ook haast geen tandjes meer, voor haar sla ik de nekken plat en knip ze in kleine stukjes, dan krijgt ze ze nog weg. Verder snijd ik alles heel fijn en ik maal bv kipkarkassen en kwartel- en konijnebotjes zodat ze ook wat variatie aan bot krijgt.
Een poot krijgt zelfs grote dikke Knor nauwelijks weg, dan moet ik de botten wel knippen. Vleugel gaat een stuk beter.
Kruimel eet nog steeds barf maar het moet dus allemaal heel fijn voor haar, kluiven doet ze niet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door