Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anja247
#665329
Eventjes door  deze post van connie over Kelly gelezen (eventjes???? wel een heel lange post!!)

Een update:
Kelly krijgt 60 mg Vetoryl per dag, via een omweg uit Engeland besteld via internet (een-derde goedkoper dan in Nederland!!). Géén extra pilletjes, nostrums of hulpstoffen, hoewel ik er open voor sta als het zinvol is.
Ze is ongelofelijk goed opgeknapt, is gewoon een vitale en vrolijke hond. Rent weer onbesuisd achter eenden aan en plonst zelfs vrolijk in het koude water...
Haar huid is geheel hersteld, haar teruggegroeid. Je zou het niet weten, dat ze kort geleden zo doodziek was.
Ze heeft geen enkel bijverschijnsel op de medicatie.

en toch.
Er is een angel aan deze wonder - dat de cortisol niveau in haar lichaam omlaag gaat is haar redding en uiteindelijk zal het haar ondergang worden.

Kelly heeft kanker aan een van haar melkklieren. Meerdere melkklieren zijn aan beiden kanten aangetast maar één tumor is heel groot.
Omdat de cortisol niveau sterk omlaag is gegaan, kan de tumor goed doorgroeien.
En dat doet ie, als kool.
Opereren is geen optie, niet voor mij en de dierenarts is hiermee akkoord: Ze is 14 en heeft een paar jaar geleden al een harde klap gehad toen ze geopereerd is aan een maagtorsie, dat wil ik haar niet weer aandoen. Ze was heel lange tijd daaps en harstikke angstig na deze ingreep. Het is niet alleen kwestie van één tumor weghalen, het is kwestie van al haar melkklieren verwijderen (anders heeft het geen zin). We gaan haar dit niet aandoen. Dus, ze krijgt helemaal geen behandeling voor de kanker.

Onlangs is de tumor begonnen te "lekken" uit de tepel.
Het lijkt niet of ze er pijn aan heeft, maar dat is niet altijd duidelijk te zien aan haar. Ze is heel stoicijns, laat niet gauw merken dat ze pijn heeft.
Haar levensvreugde is hoog, daar meet ik aan of het met haar goed genoeg gaat.

Gestolen tijd, daar leven we op.
Iedere dag genieten, iedere dag is een cadeau.

Dat gezegd, alle tips, informatie, enz. zeer welkom
Gebruikersavatar
Door Hitam
#665552
Ik ben blij dat het zo goed gaat met Kelly op de Vetoryl!

Ik heb wel en protocol voor melkkliertumoren maar dat is vrij uitgebreid en niet goedkoop.
Het bestaat globaal gezien uit: koolhydraatloze voeding, Hoxsey (kruidencombinatie), antioxidanten en injecties met Iscador.
Door anja247
#665610
Koolhydraatloze voeding, daar voldoen we al aan!
Kelly lust niet echt groenten en haar darmen reageren daar ook niet positief op. Ze krijgt heel snel darmkrampen en diarree, als ze groenten of tafelrestjes eet dus ben ik volledig hiermee gestopt. Het is voor haar 100% bevleesde botten, orgaanvlees, kopvlees, eitjes en vis.

Hoxsey en Iscador heb ik al eerder van gehoord geloof ik, een soort alternatief behandeling tegen kanker bij mensen?
Hitam schreef: Ik ben blij dat het zo goed gaat met Kelly op de Vetoryl!

Ik heb wel en protocol voor melkkliertumoren maar dat is vrij uitgebreid en niet goedkoop.
Het bestaat globaal gezien uit: koolhydraatloze voeding, Hoxsey (kruidencombinatie), antioxidanten en injecties met Iscador.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#665925
Ja, dat klopt. In Nederland wordt Hoxsey niet zoveel gebruikt, maar Iscador wel, bij mensen dan.
Gebruikersavatar
Door Laika
#666433
Hoi Anja,

Laat je Kelly wel regelmatig testen ? Misschien is haar cortisolniveau wel te laag.
Zoals je al weet heeft mijn 14 jarige cushing hond ook een tumor.
Deze zit in haar blaashals (= 2 jaar geleden ontdekt) ook dat laten we niet opereren wegens een te hoog risico. Deze tumorsoort reageert gelukkig goed op Metacam.  Of er ook alternatieve reguliere behandelingen zijn voor melkkliertumoren weet ik helaas niet. Ik neem aan dat je je vraag ook gesteld hebt aan de Canine Cushinglijst. Mijn hond krijgt koolhydraatarme voeding (ze krijgt wel groentes) en de supplementen die ze krijgt zijn meer voor haar lever (mariadistel) en haar hart (Q10).
Ik hoop dat je snel een oplossing zult vinden voor dit dilemma.

Mariska
Door anja247
#666558
Laat je Kelly wel regelmatig testen ? Misschien is haar cortisolniveau wel te laag.
Kelly is maar sinds kort op de Vetoryl, en de verbetering is over die tijd ongelofelijk geweest. De dierenarts heeft haar nog niet laten testen, ook nog niet voorgesteld. We praten regelmatig over hoe het met haar gaat, wat ze doet en wat ze kan en niet kan. Zij is heel tevreden over haar voortgang, en wil dat we voorlopig op deze dosering doorgaan. Ik denk, dat ze niet de verwachting heeft dat het heel lang zal duren, dat ze de kwaliteit van haar leven zo hoog mogelijk wil hebben.
(de tumor is ook heel groot, dat was het al voordat ze aan de Vetoryl ging)

Ik zal het wel aan mijn dierenarts vragen.

Eigenlijk hoop ik op een klein wonder terwijl ik heel goed weet dat het niet zal gebeuren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door