Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door heksje
#657990
Hallo allemaal

Ik ben Wendy, bazinnetje van een hele lieve vrouwtjes teckel genaamd Lotje
Volgens de dierenarts heeft zei op zijn tijd last van overtollig maagzuur wat ze dan niet kwijt kan en ga over in een virus waardoor zei heel ziek word.
Veel gal braken koorts en erg veel pijn ze krijg dan pilletjes genaamd salazo
en een prikje en poeder voor door het water om haar buikje tot rust te brengen.
Ze is wel een heel oud dametje van veertien jaar maar deze klachten heeft ze dan ook heel wat jaartjes en ik ben soms radeloos want na de laatste keer is ze ook erg mager geworden.
Wie ken deze klachten en heb goede tips voor Lotje zodat ze nog een paar jaartjes meekan???
Naar mijn idee lig het niet aan haar eet patroon want soms ga het drie maanden goed en dan ineens komen de klachten, ik geef haar diner met vlees en wat brokjes.
Oke dit was het dan voor zover ik hoop op een gouden tip.

groetjes Wendy
Door Lizzy
#658383
Hallo Wendy, allereerst welkom op Barfplaats! Overtollig maagzuur dat over gaat in een virus? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord... Wat bedoeld je DA daar precies mee? Ik snap dus ook niet zo goed wat het probleem is, is dat nou het maagzuur of het virus? Overigens moet mij wel van het hart dat ik niet kapot ben van het voer dat je haar geeft. Misschien heb je het nog niet in de gaten gehad, maar dit is een rauw, vers vlees-forum. Diner en vlees (blikvlees zeker?) en brokjes staan nou niet op het lijstje 'ideaal hondenvoer'....
Door catokatink
#658397
Hallo Wendy, de  problemen met jouw hondje komen mij vanuit een ver verleden bekend voor. Ik denk of weet wel zeker dat de klachten van het voer komen. Je zou je hondje over kunnen zetten op kant en klaar vers vlees. Als je hier op het forum rond kijkt kom je genoeg informatie tegen over kvv.
Door heksje
#658482
Hoi Lizzy

Jah ik had van die vrouw begrepen dat dit een site was voor rauw vlees.
En dat ik hier maar is rond moest kijken en dat ik ook medisch een vraag kan stellen maar geef haar al jaren op mijn manier haar voedsel dus wil eerst een hoop lezen over rauw vlees ga niet zomaar haar leventje omgooien.
Ben voorzichtig ze is soms al zo vaak ziek.
Maar het is te veel maagzuur dat ze produceer en dat blijf dan te lang in haar buikje zitten en kom dan een virus bij volgens de da
Dan ga zei inderdaad heel veel gal uitspugen kleur is echt geel draderig slijm.
Volgens de da kom het vaak voor bij teckels
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is???

Groetjes Wendy
Door Lizzy
#659543
Hoi Wendy, ik geloof niet dat dit specifiek een teckelprobleem is hoor. Maar goed, ik vind het verhaal van je dierenarts eerlijk gezegd nog steeds vaag. En ik snap zijn uitleg niet en ik snap ook niet hoe een teveel aan maagzuur de oorzaak kan zijn 'dat een virus erbij komt'. Het een heeft in mijn ogen niks met het andere te maken. Je hond lijdt blijkbaar aan een teveel aan maagzuur en soms heeft ze daarbij ook last van een virus? Ik denk toch dat je allereerst moet gaan zorgen dat je haar heeeeeeeel langzaam over zet op geschikte voeding. En in mijn ogen is dat verse/rauwe voeding. Hoe je dat moet doen, staat hier wel beschreven: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html

Verder denk ik dat je je hondje meerdere kleine porties eten per dag moet geven, om te voorkomen dat ze misselijk wordt/teveel maagzuur aan gaat maken. Wat overigens ook nog wel eens wil helpen bij misselijkheid/maagzuur is een beetje zouthout-thee of capsules over het eten gooien. Wat ook wil helpen is Lithothanmnium van Vitotaal. Dat is een algje dat het zuur/basisch in de maag verbeterd.
Door heksje
#659566
Dank u voor de tips maar waar kan ik de producten kopen, verkoop de dierenzaak dat of moet ik naar een reformwinkel?
En hoe krijg ik dat bij haar binnen?

groetjes Wendy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door