Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door panthera
#656967
Hoi,

Even een vraagje: met welk merk MES snijden jullie half ontdooide Carnibest ? :D

Ik probeer het met een ijzerzaag, maar ik kom er heel moeilijk doorheen. :-\

Kan daarna mijn arm wel op de asbak gooien nl. >:( ;D

Dus elke suggestie is welkom. ;)

Panth.
Door Suzan54
#656982
Voorheen gebruikte ik ook iets met een kartel. Die fijne kartels werken dus niet en lopen meteen vol en een electrisch mes was het helemaal niet. Een grove broodzaag deed het altijd redelijk maar tegenwoordig heb ik een heel goed gewoon mes, dus glad, uit een speciaalzaak met bijbehorende vijl en mijn helaas gehandicapte handjes krijgen het voor elkaar.
Van Carnibest zelf schijnt de tip afkomstig te zijn om een hele rol CB een half uur in koud water te leggen en dan de plakken te zagen en die weer terug te doen in de vriezer.

Veel succes!
Door panthera
#657140
Dank jullie ! :-*

Hier ga ik eens even mee aan de slag. ;) Afbeelding

Want ik was nl al bijna zo ver, om er een bijl in te zetten. ;D ;D

Afbeelding

Panth.
Door K@rin
#658295
Ik gebruik een groot slagersmes (zonder kartels)
Als je het mes er een beetje in kunt zetten, kun je hem er verder doorheen drukken.
(Meer zoiets als dat ze een grote nieuwe ronde kaas aan het doorsnijden zijn en dan niet met zo'n draadje :P ::) )

Met de zaag heb ik ook geprobeerd, maar dan kreeg ik een zooitje, de bloeddruppels (in de vorm van ijs) vliegen je dan om de oren.
Door panthera
#658328
*Karin schreef: Ik gebruik een groot slagersmes (zonder kartels)
Als je het mes er een beetje in kunt zetten, kun je hem er verder doorheen drukken.
(Meer zoiets als dat ze een grote nieuwe ronde kaas aan het doorsnijden zijn en dan niet met zo'n draadje :P ::) )

Met de zaag heb ik ook geprobeerd, maar dan kreeg ik een zooitje, de bloeddruppels (in de vorm van ijs) vliegen je dan om de oren.

Ja, weet je: als je nou een boom van een vent hebt rondlopen,Afbeelding zou ik ook zeggen: hoppa joh ! ff met die bijl er doorheen ! ;) Afbeelding
Maar met een paar rheuma handen ligt het toch wat moeilijker.Afbeelding ;D :-\


Panth.
Door *wendy*
#658340
Vorige week donderdag ging ik CB bij iemand afleveren en die had een slagersmes met een hamer. Mes erop en maar rammen met die hamer. Ik moet zeggen..het werkte razendsnel. Overigens moet je dat mes denk ik wel dan als CB mes bombaderen.
Door panthera
#658410
pippy schreef: Vorige week donderdag ging ik CB bij iemand afleveren en die had een slagersmes met een hamer. Mes erop en maar rammen met die hamer. Ik moet zeggen..het werkte razendsnel. Overigens moet je dat mes denk ik wel dan als CB mes bombaderen.
;D ;D Zie me hier al staan in mijn keuken; denk dat de buren dan kwamen informeren, of ik wel helemaal fris in de bovenkamer was. :D
Maar het IS ook een manier. ;)


Panth.
Door Daisha
#658698
Wat ook wil helpen is om het mes wat je gebruikt tijdens het snijden af en toe onder warm (niet heet) water te houden. En inderdaad, een gewoon glas mes (demi-chef) werkt beter dan een kartelmes.

Ga het ook nog eens proberen met een boomzaagje, werkt goed bij keiharde takken dus moet denk ik bij CB ook wel lukken. Natuurlijk wel een NIEUW zaagje  ;D
Door panthera
#658896
Daisha schreef: Wat ook wil helpen is om het mes wat je gebruikt tijdens het snijden af en toe onder warm (niet heet) water te houden. En inderdaad, een gewoon glas mes (demi-chef) werkt beter dan een kartelmes.

Ga het ook nog eens proberen met een boomzaagje, werkt goed bij keiharde takken dus moet denk ik bij CB ook wel lukken. Natuurlijk wel een NIEUW zaagje ;D

Afbeelding<--- from Texas. ;) :D;D ;D

Panth.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door